• Rufsas

Billigaste stället i Tyskalnd för alkoholinköp?

Åhhhh, blir så trött på sökfunktionen här på BT. Jag VET att det fanns en tråd om just detta men jag hittar den inte. Så då frågar jag er nu:

Var är billigast att handla alkohol i Tyskland?

• Svar på tråden Billigaste stället i Tyskalnd för alkoholinköp?
  • ollasulrika

ska ni åka till tyskland enbart för spriten?

isf är det nästan billigare att beställa på nätet. för oss blev det d iaf!

vi hade först tänkt att åka .men båtbiljetterna skulle gå på hur mycket som helst medans frakten när vi näthandlade endast gick på 1200 kr.

www.vinsajten.com köpte vi från... ifall nu det skulle va av intresse.

hoppas det löser sig iaf.

• Rufsas
    ollasulrika skrev 2010-07-07 15:30:31 följande:
    ska ni åka till tyskland enbart för spriten?
    Tack för ditt svar!

Nja, tänkte åka över och stanna på Lübecks Scandichotell (vi har gratisnätter) och se det som en liten semesterhelg. Men vi är öppna för andra förslag.

Jag ska kolla in ditt länktips!

• SandraMT

Sök på google och kolla alla möjligheter. Fastna inte bara på vinsajten. Vi hittade några andra sidor som var billigare. Har det inte i huvudet just nu dock... :/ Det var i alla fall bland de tre första som kom upp när man sökte på google i alla fall.

• Panzerfaust

Åk till Cittimarkt helt galna priser på sprit, vi köpte sprit för ca 7000:-. Hemma hade det kostat över 18000:- och vi hade 60st på vårt bröllop.

www.cittimarkt.de/

Finns i Lubeck med.

• ElinDaniel

CAlles är kanon! Köpte till min brors bröllop där och "sparade" massor på det! Men då var vi på semesterresa också... Annars kan jag rekomendera systembolaget i Sverige! an får lämna tillbaka det som är oöppnat och betal per flaska som är öppnad bara! Fråga på närmast bolag om du vill veta mer. Hade bror min vvetat det innan hade de sparat mer... Mycket blir i regel över... Mycket... O då blir det ju inte billigt ändå... :P

• sun moon

Vi var och handlade på bordeshop igår. 21-22 euro för 3 flak öl typ carlsberg, falcon osv. Absolut kostade 12 euro. 

http://bordershop.web.pin.se/

resan kostade 1000kr om man åker på en vardag. Är man två så kostar det ju halva priset Tänk bara på att kolla upp hur många kg du får lasta i din bil.

• sun moon

Sprit håller ju i en evighet och vi känner att öl/vin går åt innan det går ut så för vår del gör det inget om något blir över. 

• Rufsas

Tack igen för tips!

Vi är definitivt inte oroliga för att få vin och öl över eftersom vi ofta är på galej eller själva har middagar hemma. MEN vi har överskridigt vår bröllopsbudget med en nätt liten summa på 35 000 spänn så vi vill naturligtvis se var det blir billigast med drickat eftersom det är en hyfsat stor post i budgeten.

Ena annan fråga: Ni som handlat på Calles, hur bestämde ni er för vilka viner ni skulle köpa? Jag tänker på vad som passar till maten osv.

• Cherrygirl

Vi var inne på att åka till calles, men så hittade jag ett ställe som heter kanontilbud, dit åker vi när vi ska ner i början av aug.

Och pengarna på färgan får man tillbaka om man reser åter inom 3timmar och det gör man ju om man bara ska dit och shoppa.

• Rufsas
    Cherrygirl skrev 2010-07-08 12:42:28 följande:
    Vi var inne på att åka till calles, men så hittade jag ett ställe som heter kanontilbud, dit åker vi när vi ska ner i början av aug. Och pengarna på färgan får man tillbaka om man reser åter inom 3timmar och det gör man ju om man bara ska dit och shoppa.
    Har de någon hemsida man kan kika på? Hittar massa annat när jag googlar på det.
  • Cherrygirl
    Rufsas skrev 2010-07-15 20:04:06 följande:
    Jag hittade hemsidan nu.
    =)
  • Flotten

Hm jag hade för mig att de hette Nielsen Discount???? Åtminstone står det så på butiken!

Svar på tråden Billigaste stället i Tyskalnd för alkoholinköp?