• SandraMT

Möhippa eller ej...

ÅÅÅHHH!! Nu är jag så himla sur! En av mina vänner sade igår att jag måste ha en möhippa och då sade jag att det bestämmer ni, inte jag. Och jag vill helt inte veta om jag ska få en möhippa. Vill få det som en surprise. :)

Och då säger hon att jag måste ha en strippa och jag sade att det vill jag inte ha och vet att karln kommer bli sur över det med. Men då säger hon att hon känner en kille, han är ingen strippa han tycker bara om att dansa naken. Då blev jag nästan förbannad! Varför inte bara respektera att jag inte vill se en naken främmande karl dansa för mig! Jag skulle nog reagerat om det var min egen karl som strippade. Tycker inte det är kul. Hon får ju gärna ha en strippa när hon gifter sig, men jag vill inte ha det.

Och då blev hon sur... Och det hjälpte inte att jag sade att jag inte vill ha möhippan, om jag får någon, senast tre veckor innan. Då sade hon "I Amerikanska filmer har man en strippa eller är på en strippklubb och då brukar man höra att de säger att man ska gifta sig dagen efter eller max tre dagar efter". Och jag tänker... Visst i Amerikanska filmer, men i Amerikanska filmer är man super rik och har wedding planers osv. Vi gör det mesta själva och jag är redan små stressad och då gifter vi oss ändå den fjärde december.

Är det jag som är knäpp eller? Om jag får en strippa på min möhippa så kommer jag nog vilja gå hem. Och hon sade även "Vi får se vad de andra tycker". Och jag VET att mina tärnor (bästaste vännerna) kommer respektera MIN åsikt. Men varför kan inte hon göra det? Och så skryter hon om att hon vet hur mycket jobb det är med ett bröllop för hon har varit med på två.

Bjöd henne på bröllopet för vi känt varandra länge men börjar ångra mig nu. Vad ska jag göra. Känner mig som värsta ragatan.

Bröllop 101204
  • Svar på tråden Möhippa eller ej...
  • ollasulrika

jag har inget bra tips men jag fattar det där med strippa...en kompis till min syster bjöd in sig själv till vårt bröllop å hon började genast prata om möhippa å strippa å sånt. sa att jag inte ville ha nån sån å då blev hon sur å sa att det jag va en mes för sånt skulle man minsann ha ... uscha.
    visst...en del kanske finner det trevligt,men inte jag.

kan tillägga att tejen INTE blev bjuden...så nu har hon sagt upp vänskapen... inte direkt så jag sitter å gråter över det...

sorry...nu svamlar jag bara på.

Hoppas du får en bra dag när det är dags...kram

• SandraMT
    ollasulrika skrev 2010-07-08 15:47:14 följande:
    jag har inget bra tips men jag fattar det där med strippa...en kompis till min syster bjöd in sig själv till vårt bröllop å hon började genast prata om möhippa å strippa å sånt. sa att jag inte ville ha nån sån å då blev hon sur å sa att det jag va en mes för sånt skulle man minsann ha ... uscha. visst...en del kanske finner det trevligt,men inte jag. kan tillägga att tejen INTE blev bjuden...så nu har hon sagt upp vänskapen... inte direkt så jag sitter å gråter över det...   sorry...nu svamlar jag bara på. Hoppas du får en bra dag när det är dags...kram
    Jäkla stil! Men tycker du att jag ska 'avbjuda' henne eller?
  • Gorgeousnes

Hon kan inte ha gjort det för att "trigga" dig? Det finns ju skenmöhippor å allt möjligt. Shit vill inte ens tänka på dessa grejer å jag gifter mig den 11:e september. Har ingen tärna än å vet inte om jag ska ha heller.

• SandraMT
    Gorgeousnes skrev 2010-07-08 16:01:05 följande:
    Hon kan inte ha gjort det för att "trigga" dig? Det finns ju skenmöhippor å allt möjligt. Shit vill inte ens tänka på dessa grejer å jag gifter mig den 11:e september. Har ingen tärna än å vet inte om jag ska ha heller.

Kanske... Jag vet inte. Tycker ändå det är drygt att man maler på om det i nära inpå en kvart om samma sak.

Gillar ert val av datum! Och man behöver ju inte ha tärnor om man inte vill. Det är ju DITT bröllop!

• Optimia

Jag tycker verkligen inte du är knäpp! Prata med dina bästa vänner och säg till att du verkligen inte vill ha någon strippa på möhippan. Om dina vänner förstår hur starkt du känner inför detta kan de säkert sätta stopp för tjejens idéer.

"I amerikanska filmer..."-kommentaren säger ju en hel del om henne; har aldrig hört om någon som verkligen skulle ha haft sin möhippa/svensexa dagen innan. Det vanligaste är nog runt en månad innan bröllopet. Verkligheten och amerikanska bröllopsfilmer brukar ha ganska lite gemensamt, har jag märkt.

Jag skulle nog inte avinbjuda tjejen, men göra det klart för tärnorna att personen ifråga INTE ska ha någon talan vid ev. möhippeplanering.

• ollasulrika

SandraMT : vet inte om du behöver avbjuda... beror ju på hur du känner själv. Hur bra vän hon är å så.

Denna tjejen jag pratar om är mycket ohövlig i vanliga fall med och vill bara ta å ta å ta... därför känns det inte så kul. hade från början tänkt att skicka en inbjudan till henne. men när hon rätt ut säger att HON SKA KOMMA...plus skuckar ett sms där det står " jag KRÄVER att få komma på bröllopet...adressen...vi är ju nästan kompisar! " ...då gick det fetbort.

MEn din kompis kanske inte så..detta var juh drastikst...  så jag tror nog du själv vet bäst och känner vad som är rätt.

• SandraMT
    Optimia skrev 2010-07-08 16:12:26 följande:
    Jag tycker verkligen inte du är knäpp! Prata med dina bästa vänner och säg till att du verkligen inte vill ha någon strippa på möhippan. Om dina vänner förstår hur starkt du känner inför detta kan de säkert sätta stopp för tjejens idéer. "I amerikanska filmer..."-kommentaren säger ju en hel del om henne; har aldrig hört om någon som verkligen skulle ha haft sin möhippa/svensexa dagen innan. Det vanligaste är nog runt en månad innan bröllopet. Verkligheten och amerikanska bröllopsfilmer brukar ha ganska lite gemensamt, har jag märkt. Jag skulle nog inte avinbjuda tjejen, men göra det klart för tärnorna att personen ifråga INTE ska ha någon talan vid ev. möhippeplanering.
    Länkade till denna tråd och skickade till de på facebook och den ena av mina tärnor sade att det är ändå inte hon som anordnar hippan och om jag inte vill ha en strippa så ska jag inte ha någon och hon sade även att hon förstod varför jag inte ville ha den så nära dagen d. Älskar henne! :p Visste att jag kunde lita på mina tärnor!

Och det du säger om Amerikanska filmer... TACK för att jag inte är ensam om att leva i verkligheten!!

Synd det där med din ex-vän förstår verkligen varför du inte bjöd henne! Men så extrem är hon, min väninna alltså, inte men hon vill ha saker på sitt sätt.

• Sebastiána
    SandraMT skrev 2010-07-08 15:36:50 följande:
    ÅÅÅHHH!! Nu är jag så himla sur! En av mina vänner sade igår att jag måste ha en möhippa och då sade jag att det bestämmer ni, inte jag. Och jag vill helt inte veta om jag ska få en möhippa. Vill få det som en surprise. :) Och då säger hon att jag måste ha en strippa och jag sade att det vill jag inte ha och vet att karln kommer bli sur över det med. Men då säger hon att hon känner en kille, han är ingen strippa han tycker bara om att dansa naken. Då blev jag nästan förbannad! Varför inte bara respektera att jag inte vill se en naken främmande karl dansa för mig! Jag skulle nog reagerat om det var min egen karl som strippade. Tycker inte det är kul. Hon får ju gärna ha en strippa när hon gifter sig, men jag vill inte ha det. Och då blev hon sur... Och det hjälpte inte att jag sade att jag inte vill ha möhippan, om jag får någon, senast tre veckor innan. Då sade hon "I Amerikanska filmer har man en strippa eller är på en strippklubb och då brukar man höra att de säger att man ska gifta sig dagen efter eller max tre dagar efter". Och jag tänker... Visst i Amerikanska filmer, men i Amerikanska filmer är man super rik och har wedding planers osv. Vi gör det mesta själva och jag är redan små stressad och då gifter vi oss ändå den fjärde december. Är det jag som är knäpp eller? Om jag får en strippa på min möhippa så kommer jag nog vilja gå hem. Och hon sade även "Vi får se vad de andra tycker". Och jag VET att mina tärnor (bästaste vännerna) kommer respektera MIN åsikt. Men varför kan inte hon göra det? Och så skryter hon om att hon vet hur mycket jobb det är med ett bröllop för hon har varit med på två. Bjöd henne på bröllopet för vi känt varandra länge men börjar ångra mig nu. Vad ska jag göra. Känner mig som värsta ragatan.
    Det verkar som din vän är väldigt Hollywoodifierad. Köp några filmer från andra länder till henne så att hon får en mer "flerdimentionell" verklighetsbild.

1) Du ska inte ordna någon möhippa det ska de vänner som vill fira dig göra

2) En lyckad möhippa är en hippa där man tar hänsyn till vad bruden gillar

3) Det finns inga andra SKA än punkterna ovan. Om bruden inte vill ha någon strippa ska man INTE ha någon. Om bruden hellre tar en spa-dag än springer runt på stan och säljer kyssar är det det man ska göra.

• Sebastiána

Kan tillägga att jag klart för mina vänner att om jag skulle få en pinsam möhippa skulle jag vägra. Om det skulle säga åt mig att t.ex klippa tvättråd från killars kalsonger gör jag det bara inte och i värsta fall åker jag hem.

Svar på tråden Möhippa eller ej...