Möhippa eller ej...
ÅÅÅHHH!! Nu är jag så himla sur! En av mina vänner sade igår att jag måste ha en möhippa och då sade jag att det bestämmer ni, inte jag. Och jag vill helt inte veta om jag ska få en möhippa. Vill få det som en surprise. :)
Och då säger hon att jag måste ha en strippa och jag sade att det vill jag inte ha och vet att karln kommer bli sur över det med. Men då säger hon att hon känner en kille, han är ingen strippa han tycker bara om att dansa naken. Då blev jag nästan förbannad! Varför inte bara respektera att jag inte vill se en naken främmande karl dansa för mig! Jag skulle nog reagerat om det var min egen karl som strippade. Tycker inte det är kul. Hon får ju gärna ha en strippa när hon gifter sig, men jag vill inte ha det.
Och då blev hon sur... Och det hjälpte inte att jag sade att jag inte vill ha möhippan, om jag får någon, senast tre veckor innan. Då sade hon "I Amerikanska filmer har man en strippa eller är på en strippklubb och då brukar man höra att de säger att man ska gifta sig dagen efter eller max tre dagar efter". Och jag tänker... Visst i Amerikanska filmer, men i Amerikanska filmer är man super rik och har wedding planers osv. Vi gör det mesta själva och jag är redan små stressad och då gifter vi oss ändå den fjärde december.
Är det jag som är knäpp eller? Om jag får en strippa på min möhippa så kommer jag nog vilja gå hem. Och hon sade även "Vi får se vad de andra tycker". Och jag VET att mina tärnor (bästaste vännerna) kommer respektera MIN åsikt. Men varför kan inte hon göra det? Och så skryter hon om att hon vet hur mycket jobb det är med ett bröllop för hon har varit med på två.
Bjöd henne på bröllopet för vi känt varandra länge men börjar ångra mig nu. Vad ska jag göra. Känner mig som värsta ragatan.