Brudskål
Varken jag eller min m2b är speciellt förtjusta i champagne och tänkte satsa på en lättare drink istället som brudskål. Då vårt färgtema går i rött undrar vi om det är någon som har något bra recept på en röd drink
Varken jag eller min m2b är speciellt förtjusta i champagne och tänkte satsa på en lättare drink istället som brudskål. Då vårt färgtema går i rött undrar vi om det är någon som har något bra recept på en röd drink
vi ska ha vitt vin och sockerdricka. och så lägger vi i en frusen jordgubbe i varje glas, eventuellt doppas i grenadin före så drinken blir rosa.
Man kan väl nästan göra vilken "vit" drink som helst och tillsätta grenadin?
t ex bacardi razz + sockerdricka/sprite (mums!) + grenadin?
sourz rasberry med sprite, vill man ha den starkare har man i bacardi razz också. Sen kan man ju även ställa glasen som ett hjärta om man vill då fördrinken är röd... lycka till!
strawberry daiquiris är gudomligt goda och sommriga. De har dessutom den härliga röda färgen.
Mixa jordgubbar i mixer. Häll i vodka och rör om. Frys in tills det stelnat. Ta en glasskopa och lägg en kula i varje glas. Fyll på med sockerdricka.
För lite extra piff, sätt en sockerkant på glasen och garnera med en halv jordgubbe.
Smakar riktig sommar! :)
Tack för tipsen
Hej
Gammal tråd det här men denna funderar jag på:
Strawberry dream:
Bål: 5 dl jordgubssaft, 1 dl flädersaft, 1 dl konc. nektar 1,5 -2 liter äpplecider (eller en med äpple fläder).
Vi ska åka till Tyskland och handla. Min blivande ska köpa upp verdi raspberry 5.5%. Det är mer som alkoläsk och smakar hallon. Vi är själva inte förtjusta i champagne eller mousserande. Tror dock inte det går att få tag i i sverige.