• Soon2BBride

Brudskål

Varken jag eller min m2b är speciellt förtjusta i champagne och tänkte satsa på en lättare drink istället som brudskål. Då vårt färgtema går i rött undrar vi om det är någon som har något bra recept på en röd drink

• Svar på tråden Brudskål
  • Peppo79

vi ska ha vitt vin och sockerdricka. och så lägger vi i en frusen jordgubbe i varje glas, eventuellt doppas i grenadin före så drinken blir rosa.

Man kan väl nästan göra vilken "vit" drink som helst och tillsätta grenadin?
    t ex bacardi razz + sockerdricka/sprite (mums!) + grenadin?

• tingeling11

sourz rasberry med sprite, vill man ha den starkare har man i bacardi razz också. Sen kan man ju även ställa glasen som ett hjärta om man vill då fördrinken är röd... lycka till!

• Carrosell

strawberry daiquiris är gudomligt goda och sommriga. De har dessutom den härliga röda färgen.

Mixa jordgubbar i mixer. Häll i vodka och rör om. Frys in tills det stelnat. Ta en glasskopa och lägg en kula i varje glas. Fyll på med sockerdricka.

För lite extra piff, sätt en sockerkant på glasen och garnera med en halv jordgubbe.

Smakar riktig sommar! :)

• Dazzle

Hej

Gammal tråd det här men denna funderar jag på:

Strawberry dream:

Bål: 5 dl jordgubssaft, 1 dl flädersaft, 1 dl konc. nektar 1,5 -2 liter äpplecider (eller en med äpple fläder).

• turbovampyria

Vi ska åka till Tyskland och handla. Min blivande ska köpa upp verdi raspberry 5.5%. Det är mer som alkoläsk och smakar hallon. Vi är själva inte förtjusta i champagne eller mousserande. Tror dock inte det går att få tag i i sverige.

Svar på tråden Brudskål