När bör man skicka inbjudan?
Hej!
Om man ska gifta sig i juli nästa år, när bör man då skicka inbjudan? Gifter oss 30 juli, vilket är vecka 30, vilket är en mycket populär semestervecka... :P
Tips och råd?
Hej!
Om man ska gifta sig i juli nästa år, när bör man då skicka inbjudan? Gifter oss 30 juli, vilket är vecka 30, vilket är en mycket populär semestervecka... :P
Tips och råd?
Tjaa.. på planeringsverktygen stå det väl 6-8 veckor före tror jag. Dvs typ 2 månader innan :)
Jag brukar skicka ut inbjudningar till mindre sammankomster ca 4 veckor innan, så vad än dessa olika planeringsverktyg och etikettexperter säger tänker jag vara ute i gooood tid med bröllopsinbjudan. Nu ska ju vi skicka ut Save the Dates också eftersom vi har folk som måste boka flyg och hotell från andra länder och ev. måste få tid på sig att spara etc...
Känn efter själv hur lång tid du vill och behöver ha på dig för att knyta samman allt efter sista OSA-datum och skicka inbjudningarna efter dina tankar där. Det enda är väl att en inbjudan som skickas för tidigt ibland kan glömmas bort, men egentligen finns det ju inga rätt och fel! En kompis skickade ut sina inbjudningar prick ett år innan bröllopet, det var bäst för dem och funkade hur bra som helst :)
2-3 månader innnan. Folk måste kunna planera resor och semestrar...
Hej!
Ska gifta oss om 9 dagar alltså i Juli, vi skickade inte ut några save the date kort utan skickade ut ibjudningarna i mars, tidigt enligt alla regler som finns, men ändå var det så att vissa redan hade lagt sin semster och inte kan komma :(.Men men litet tips bara.
Till de närmaste gick vi ut med datum redan ett år i tid. Många bokar ju nästa års semester efter årets semester.
Super tips på inbjudningar om man inte skall göra dem själva är calligrafen.se man kan skicka efter gratis prover också!
Kram på dig
/Johanna
Vi valde att skicka ut inbjudningarna nu i början på Juli fastän att vi gifter oss i slutet av oktober, och det gjorde vi av den anledningen att folk ska kunna planera runt det, många åker på semster, har hästhoppningstävlingar och allt vad det nu kan vara. Och har man bjudit en familj med två - tre barn så kan det vara mycket som är inplanerat sen länge. Så jag skulle nog skicka ut dom en bra bit innan just så att folk hinner planera sina semstrar efter ert bröllop och inte har en greklandsresa inplanerad då :)