• MrsMuffin

Engångskameror?

Tänkte kolla om ngn köpt engångskameror från exempelvis Calligraphen och haft på borden? Vi skall ha runda bord och funderar på att köpa ett gäng kameror så gästerna kan plåta varann och sådär.. Är det en bra idé eller totalt superonödigt?

Ngn som har nån koll?

• Svar på tråden Engångskameror?
  • Rufsas

Min kompis hade det på sitt bröllop och det blev snarare en förlust i både tid och pengar, Bilderna blev heller inte så bra. Nackdelen är ju att du måste framkalla alla och kvalitén på bilderna blir ofta inte särskilt bra. Det var iaf det hon sa.

• MKF

Jag håller med om att bildkvalitetén inte blir bra med en kompaktkamera. Idag har gissningsvis varannan person en digitalkamera med sig och fotar. Försök istället ordna så att du får de fotona i efterhand av gästerna.

• Summer2010

vi kommer ha en bärbar dator med som våra gäster kan lägga in sina foton på så får vi dem på en gång :) ställer även fram våra digitalkameror så folk får fota, vi har dock bara 20 gäster så lite lättare att hålla koll på kameror och sånt då

• MrsMuffin

Kanske man kan skaffa cd-skivor istället och frankerade kuvert..? Så de kan bränna över bilderna och skicka till oss??

• MKF

Ja visst, CD-skivor och kuvert kan säkert fungera för de flesta. En del kanske inte har brännare dock eller vet hur man gör. Så prata också med gästerna och sig att ni mycket gärna vill ha in bilder och att ni kan hjälpa till senare vid behov. Om ni vet om att vissa gäster brukar fota och har lite bättre utrustning med kan ni ju säga det extra noga till dem.

• Lucia05

Superonödigt idag när "alla" har digitalkameror.

• empa83

Kostar mer än vad det smakar är min erfarenhet och precis som de skriver innan, bliderna blir inte alls bra!

• MrsMuffin

Tack för alla svar! Vi skiter nog i det där med engångkamera..

• Sebastiána

Kvaliteten blir inte bra och det är dyra. Vi ska istället skicka runt en gammal digitalkamera. Den tar bra bilder, men ny har vi nya kameror så vi är inte så rädd om den.

Svar på tråden Engångskameror?