Alkohol.. snål?
Funderar på att ha bröllopsfesten på en resturang med fulla rättigheter..
Är det snålt att bara bjuda på vin och öl i baren, och vill folk ha sprit får dom betala??
Funderar på att ha bröllopsfesten på en resturang med fulla rättigheter..
Är det snålt att bara bjuda på vin och öl i baren, och vill folk ha sprit får dom betala??
Nej verkligen inte, snarare generöst =)
Inte alls. Ofta får man betala allt själv.
jättebra ide tycker jag! bröllop jag har varit som haft på ett sånt ställe har man fått betala allt i baren, fast en öl har då kostat mellan 15-25kr istället för 50 som det kanske gör annars.
Vi kommer att bjuda på alkoholen men vi kommer att hoppa över snapsar. Det blir öl, vin, cider, något till kaffet och sedan lite drinkar senare. Om man inte ska bjuda på detta så borde det kanske stå i inbjudan?
Ja självklart!
Tänkte typ skriva:
"Öl och vin bjuder vi på, men för er som önskar starkare drycker finns bar med fullständiga rättigheter"
Vad tror ni..
Sen tänkte vi även bjuda på avec till kaffet..
Jättebra tycker jag!
låter bra!
Låter utmärkt - vi ska också endast bjuda på öl och vin i baren.
Så gjorde vi. Vi stod för öl vin och läsk. Vi medelade det på vår hemsida ganska tidigat så alla visste, adressen på hemsidan skrev vi med på inbjudningskorten.
Vi kommer endast bjuda på brudskål, dryck till maten, sedan avec till kaffet. Efteråt kommer en 10 kr bar att finnas till förfogande, reducerar inte kostnaden men sänker den. 10 kr baren kommer endast gälla öl och vin samt cider.
Tycker ditt förslag är generöst ändå, vill dom ha starkare grejer får dom väl betala det själva. Var dock noga med att informera om detta.
Vi ska oxå "bara" ha öl o vin (o bubbel till skålen) och de tycker jag e generöst nog! :)
Dessutom kan det kanske (om man har osis) bli lite galet om gästerna dricker öl, vin OCH sprit. Sprit är så lätt att det slår till snabbt o sen kanske ngn blir kanonfull. Nej, så öl och vin tycker jag är super! :)
Jag hopas inte att det anses som snalt eftersom det ar vad vi kommer gora ;)
Jag har varit pa brollop dar det bjods pa allt (otroligt uppskattat, men nog ocksa for att det ar relativt ovanligt) samt brollop dar det bjods pa ol o vin, vilket gasterna ocksa uppskattade! Pa ett av brollopen ville nagra gaster dricka shots och betalade gladeligen ur egen ficka for dessa.
Sa min allmanna uppfattning ar att bjudbar = positivt, och att inkludera starksprit o champagne tex, ar en extra bonus.
PS. Slant lite pa tangentbordet ser jag, men hoppas ni forstar vad jag menar.
det låter jätte bra att bjuda på öl o vin:)
vi bjöd på öl , vin och drinkar...
Vi vet själva inte hur vi sla göra men det lutar åt att vi bjuder på öl/vin eller läsk till maten och avec till kaffet. Sen blir det nog betalbar. Men däremot bjuder vi nog barnen på läsk hela kvällen tror jag.
När jag var på min kusins bröllop bjöd de på öl/vin och läsk till maten och avec till kaffet och brudskålen när vi kom. Sen var det betalbar, det stod inget om det i inbjudan och vi hade ingen aning om det så jag blev väldigt förvånad men jag tycker inte att det var snålt. Det enda var att jag hade velat haft den informationen så att man vet och ser till att man har pengar med sig.
Själv blev jag chaufför och fick köpa läsk och det tyckte jag var helt ok.
Vi funderar oxå på att ha nåt liknande som ni sagt...
Vi bjuder på: brudskålen, vin/öl/cider till maten, avec och sen gör vi Bål.
Men resten får vara självbekostat... Drinkar, snapsar osv....
Självklart skiver vi ut det i inbjudan, men så dom vet det..
Om man ska bjuda på ALL sprit o det, så skenar priset iväg ganska snabbt...
Så det är inte snålt att göra så????
Jag uppskattar inte bröllop eller privata fester där man får betala för sprit, men det är min personliga åsikt. Jag hade skämts väldigt mycket av att ta betalt av mina gäster för alkohol.
Vi ska bjuda på vin & sprit, dock ingen öl då jag tycker det inte är något som hör hemma på bröllop.
Men ska man ta betalt så är det bra om man informerar om detta tidigt så folk är medvetna om det.
Vi bjuder på fördrink, öl till förrätt och två glas vin till varmrätten. Sen får folk betala för sitt övriga intag i baren!
vi bjöd på öl, vin, sprit, avec. tycker själv att det känns snålt att ha betalbar. så vi handlade allt i tyskland. alla var nöjda och glada..