• MissPersika

Kan det skilja så i pris i samma stad??

Hej alla!

Vi gifter oss 16 juli 2011 och jag har börjat kolla runt lite på priser när det gäller brudbukett och allt som ska ingå i blom väg till följet.

I min bukett ska jag ha orkidéer, rosor, lite grönt och häng.

Det är brudbukett, 2 st tärnbuketter, 2 näbb buketter och 2 corsage blommor.

Första floristen jag gick in till fick jag ett pris på 2500:- för alltihopa och då är denna floristen väldigt duktig och har många plus i kanten, omtalad i denna stad. och då ville hon även göra som jag hade tänkt med min bukett och lyssnade på mina förslag och ville göra den i min storlek. Gav mig lite idéer men lyssnade fortfarande på mig.

Andra butiken jag gick in till la fram ett pris på 4000:- för allt. Och dessutom sa hon att du kan ju räkna med en maxkostnad på 4500:- iaf och inte mer. Och sen sa hon när jag berättade hur jag ville ha det... Då kom hennes förslag och hon sa att nej det blir inge fint utan du ska inte ha droppformad eftersom du är så smal och droppformat är inte i modet och nej tärnorna ska inte ha orkidéer i sin bukett och inte näbbarna heller...

Kan det verkligen skilja så mycket i samma stad???

Sen tyckte jag inte om sista heller då jag inte fick ha min vilja utan skulle göra som hon sa.

Jag har en butik kvar att besöka...

Kan det gå till så här??

• Svar på tråden Kan det skilja så i pris i samma stad??
  • mountainleaf

Florister är konstnärligt lagda och har olika visioner;)

Men en BRA florist lyssnar på kunden och hjälper den att hitta rätt!
    Du har väl inga problem med att välja den florist som du vill nu va?

• MissPersika

Nej jag har inga problem men har en butik kvar att besök men kände det med den 2:a butiken att hon lyssnade inte alls på mina önskemål... kändes som man stod som drottning...

Blev lite små sur och frågade henne om dom var kungliga hovleverantörer och hon kollade på mig och sa nej nej varför tror du det?

Och då kom mitt svar: det är väl ändå jag som ska gifta mig och ha mina önskemål...

Till svars fick jag: ja men man måste ju följa modet...

• mountainleaf

"man måste ju följa modet" Det var det dummaste jag hört idag...

Du får väl själv välja vilja blommor och ungefär den ska se ut? Visst, min florist sa att jag ska ha en rund och liten eftersom jag är just....rund och kort;)

Går det "mode" i vilka blommor man har i buketten nu? jisses..

Hoppas det blir lätt för dig att välja florist sen!

• MissPersika

Tack!

Ja det hoppas jag med.  Har redan valt bort nummer 2 butiken

• pyrro

Självklart är det ditt val vilka blommor du ska ha. Jag har photoshoppat ihop en bukett som jag ville ha och tog med mig den till min florist och hon blev jättenöjd och tyckte den var jättefin. Men hon kom såklart med sina expertråd om hur man skulle genomföra mina önskningar i praktiken så att dom blir hållbara etc. Sen när det gäller bordsdekorationen så har jag gett henne fria händer bortsett från färg då jag litar mer på henne när det gäller det och det heller inte känns lika noga att det blir precis som  jag vill.

En bra florist ska försöka följa önskemålen men styra upp det hela tycker jag

Modet tycker jag man skita i.....men det ligger väl lite i att man ska tänka på hur man själv ser ut också i kropsformen. Jag som är mullig vill inte ha en för liten bukett för då ser jag ännu större ut i proportion, inte heller passar jag som kort med långstjälkadebuketter.

• MissPersika

Hur gör du då med att du phososhopar ihop din egna bukett? Blev intresserad nu när du skrev så. Kan vara bra för mig med och ta med en bild och visa hur jag vill ha den. Tack på förhand

Svar på tråden Kan det skilja så i pris i samma stad??