• Sebastiána

Is till drinkarna?!

Nån som köpt is från MC Donalds till drinkarna i baren? Hur funkade det? Finns det inte risk att isen blir en enda stor klump (man fraktar den ju en bit till festlokalen, inte så långt för oss men ändå, den hinner väl smälta lite på vägen och sedan fryser den igen)?

• Svar på tråden Is till drinkarna?!
  • mountainleaf

Det finns ju företag som specialicerat sig på att sälja is. Googla lite ska du få se..Kan inte tänka mig att isen på McD är speciellt god eller fräsch att frysa en gång till...

• Carrosell

Hej hallå,

Finns nog betyligt "godare" is än mcdonalds. Finns massor av olika isleverantörer som tex partyis.se.

Men vi brukar köpa is säckar på tex coop eller city gross till våra fester. Kostar inte många kronor och har inte varit några problem att fryst om när man kommer hem. De kan vara några isbitar som sitter ihop men klappar man till påsen blir det fina bitar :)

Lycka till!

• Bride in leather

Vet ni någon i Landskrona med omnejd??

• Sebastiána

Vi gifter oss i Hässleholm = en håla där inte mycket finns. Partyis.se finns inte där, inte heller i Kristianstad som är närmast större stad.

• SandraMT

KÖP IS PÅ ICA ELLER DYLIKT!!! Billigare! Gjorde det till en fest jag hade för några år sedan. :)

• Dolly84

Gå in på någon restaurang och fråga, det brukar inte vara några problem. Lägg isen i frysen så fort som möjligt, sedan slår man med påsen på en bänk eller dylikt för att de ska lossna.

• Sebastiána
    SandraMT skrev 2010-07-12 01:19:28 följande:
    KÖP IS PÅ ICA ELLER DYLIKT!!! Billigare! Gjorde det till en fest jag hade för några år sedan. :)
    Visste inte att man kunde det.
  • SandraMT
    Sebastiána skrev 2010-07-12 10:37:11 följande:
    Visste inte att man kunde det.
    Gjorde det när jag bodde i Danderyd. Då tror jag att jag fick betala 30 kronor för fem kilo is på Hemköp i Mörby centrum. :)
  • Sebastiána
    SandraMT skrev 2010-07-12 22:03:10 följande:
    Gjorde det när jag bodde i Danderyd. Då tror jag att jag fick betala 30 kronor för fem kilo is på Hemköp i Mörby centrum. :)
    Jag får fråga på ICA Maxi i Hässleholm. Hoppas!!!
  • 123ost

Det är billigt på McDonalds också, man ger en valfri summa till Ronald Mcdonald klubben.. Men på restaurangen som vi har i våran stad har dom slutat sälja is pga hälsoskäl.

• KatjaB

svärfar fick i uppdrag att köpa is på macdonalds innan bröllopet. Han fixade det på dagen innan vigseln och fyllde en kylväska. Höll jättebra!

• Carstef2010

Vi köpte is på Mc Donalds och fraktade den ca 20-25 min, det var inga problem alls och vi fick precis som 123ost lägga valfritt bidrag till Ronald Mc Donald. Ska tilläggas att det var en av sommarens varmaste dagar över 30 grader och det ingen som smällte. Ismaskiner är väl riktiga bakteriebomber och det är säkert likadant vart man än köper.

• Flotten

Lokala Willys har is i stora påsar här.

• jojjo in love

I och med att det är så mycket is hinner det inte smälta. räcker med en kylväska för transport.

• Sebastiána
    Flotten skrev 2010-07-31 16:57:19 följande:
    Lokala Willys har is i stora påsar här.
    Skakolla hur det är i Hässleholm!
  • Sebastiána

Partyis finns i ett antal livsmedelsbutiker som Maxi och Willys. De finns INTE i Hässleholm eller kristianstad dock. Ska vi ha is från dem måste vi åka till helsingborg. Vet inte hur bra isen klarar sig efter minst 1 timme i bil.

Svar på tråden Is till drinkarna?!