• Summerblonde

Hjälp?! Present utöver pengar till paret?

Nu behöver jag råd igen :)
    Brudparet önskar sig pengar i present, perfekt anser jag som är dålig på presenter.

Men ska man ge något mer än ett kuvert med pengar?

Jag har redan ordnat med en möhippa, där dom även kommer att få en CD med bilder från resp möhippa/svensexa, ett bildspel som kommer att gå på väggen med projektor bakom presentbordet samt ett uppslag i A5 med frågor och svar från bruden och brudgummen som dom svarade på på möhippa /svensexan, detta ska ligga vid gästboken.

Behöver jag ge något mer? jag ger gärna men vet inte vad.

tack för all hjälp

det tycker jag är jättebra men jag undrar om man ska ge något mer? Pengarna kommer att komma i kuvert dvs. fysiskt. men ska man ha en ytterligare present?

• Svar på tråden Hjälp?! Present utöver pengar till paret?
  • Greeneyes

Nej, det behöver du absolut inte ge! Låter som mer än tillräckligt

• Optimia

Tycker verkligen inte att du behöver ge något mer.

Ett vackert kort i kuvertet med sedlarna är väl det enda jag kommer att tänka på att behöver införskaffas.

• brudeniskrudenijuli

Låter verkligen som att du har lagt ned dig på att glädja brudparet. Jag hade varit mer än nöjd om jag vore dom! :)

• Hoppe

nej du behöver verkligen inte ge mer än det!
    de gånger jag har gett bort pengar har jag köpt en fin pappersask, såna som finns i t ex partyaffärer (där de har alltifrån ballonger till engångsbestick till festen).
    sen har jag rullat ihop varje sedel och knutit ett litet sidenband runt varje och lagt i asken.
    det blir väldigt fint plus att man inte behöver 'skylta' med summan man ger.

• Fyrtiotvå

Kan säga att ge de inte någon ful prydnadssak...
    Har några bekanta som för nått år sedan skulle på ett bröllop där brudparet hade önskat sig pengar.. Nu skulle de här bekanta vara lite finare lite bättre så de skulle minsann ge lite mer så de köpte en ful (enligt både mig o min blivande man) kristallkub med ett brudpar i... Den graverade jag bröllopsdatumet och namnen på (anledningen till att jag vet om den lilla extra presenten osv)...
    Men come on.. Vad ska brudparet med en sådan sak till??????

Det räcker gott o väl med pengar i ett fint kuvert.. :)

Svar på tråden Hjälp?! Present utöver pengar till paret?