• Kärleken blomstrar

Vår första bröllopsdag!

Skulle behöva lite tips vad jag & min man kan hitta på för något roligt & romantiskt när vi firar vår första bröllopsdag den 8/8.

Utomlandsresa? Men var? Gärna till ett ställe som är romantiskt och där vi inte har rest förut. Problemet är att vi vill resa så vi är utomlands den 8/8. Har ni några bra tips vart vi kan åka? 

Charter - skulle vara toppen så vi kan softa rejält, men det känns som dessa reser oftast vänder sig till festsugna ungdomar samt till barnfamiljer.
    (Vi har nu försökt att få barn i ett år, men inte lyckas, därför vill vi helst inte åka där det är mycket barn...)

Om det inte blir utomlands utan till exempel spa-weekend i Sverige. Finns det några fina Herrgårdar/Hotell som ni kan rekommendera?

Eller har ni andra förslag som vi inte har tänkt på - så hjälp oss gärna!

Hur skulle ni vilja fira era kommande eller hur har ni firat era bröllopsdagar? 

• Svar på tråden Vår första bröllopsdag!
  • Thinkerbelle

Hei!

Det fins jo masse romantisk man kan gjøre i eget land också:) Varför inte ta inn på et slott eller en herrgård, og lyxa til det ordentlig: kanskje SPA og massasje, piknik, champagne, god middag och mys?

• MrsGranath

Skäm bort er och boka en helg på Ystads saltsjöbad...

Underbar mat, kanon SPA och jättevackert att bara va....

www.ystadsaltsjobad.se

• mattiasFästmö

nu har vi inte ens gift oss än, men vi har pratat om att ta in på samma hotell som vi kommer bo på bröllopsnatten på våran första bröllopsdag. Boka in sviten igen och bara njuta av roomservice och spa behandlingar. Men vi kommer gifta oss på annan ort också så det blir ju lite att komma iväg iallafall

• fialotta82

Hej,

Gorgeousnes hade ovan ett alternativ på barnfria chartermål. Detta finns ju även på andra resebyråer. Vår bröllopsresa har vi beställt från fritidsresor och har då valt ett så kallat blue couples hotell. Skall även vara lite mer romantisk stämning. (Hoppas vi iallafall, det står så i deras informaton).

Annars håller jag med om att åka bort på spa-hotell i sverige inte är dumt. Det skulle jag kunna tänka mig. Vet inte var ni bor och hur långt ni vill resa i så fall men stenungsund har ett fint hotell, smögens havsbad är väldigt populärt, varbergs kurort är också fint. Finns säkert många på andra sidan Sverige också men jag har inte så bra koll på dessa.

• Kärleken blomstrar

Tusen tack för alla tips! Vi tar gärna emot fler förslag, så vi har lite att grunna på.

• crea diem

Samos i Grekland tycker jag är mysigt, inte så mycket småbarn heller när jag varit där....Phytagorion heter väl den lilla mysiga fiske byn..

• Kärleken blomstrar

Crea diem: Tusen tack för tipset! Vi har har nu bokat 1 vecka i Grekland, Parga blev det. Den gregiska ö-världen är verkligen vacker och romantiskt. Vi bokade ett hotell som inte har någon barnpool så vi slipper skrikande barn och förhoppningsvis festglada ungdomar.

Svar på tråden Vår första bröllopsdag!