• Emmilie87

Vart reser man i november?

Hej!

Om man ska åka på bröllopsresa i början av november, vart åker man då? Vi vill helst inte för långt utanför Europa...o helst i Europa :P Vi vill kunna sola o så :) Vi ska bara vara borta en vecka, så det får inte vara för långt bort (som Thailand)

Nån som har tips på bra resmål? :D

• Svar på tråden Vart reser man i november?
  • TalisQualis

Läste detta från en diskussion på reseguiden... vet inte om det är till någon hjälp...

"Nja, solsemester och Europa är väl inte riktigt någon lyckad kombination om man ska åka i november december. Möjligtvis Egypten i början på november, men jag kräver mer än 22 grader för att ligga och trycka i solen. Vill ni inte åka längre så tycker jag nog att ni ska jämföra vilka ställen som är varmast enligt vädertabellen. Kanarieöarna har kanske fortfarande LITE värme kvar...."

• Tess80

För att ge dig ett tips som jag skulle göra om jag var du, är isåfall att åka till Sicilien (utanför italien). Där har du badsäsong ända in i oktober, så november bör inte vara så kallt eftersom dom skördar apelsinerna i november :)

• TalisQualis

Jag vet inte hur det ser ut med sol och värme i tex Oman och Tunisien vid den här tiden. Vet inte heller riktigt hur långa flygtiderna är, men det ligger ju inte så alltför långt bort.

Vi var inne på att åka till barcelona i slutet på september/början av oktober och min vän som bott där sa att man kan sola och bada ända in i november där. Barcelona ligger ju i norra spanien, så kanske en stad längre söderut i spanien skulle kunna vara något?

• Optimia
    TalisQualis skrev 2010-07-13 19:45:23 följande:
    Vi var inne på att åka till barcelona i slutet på september/början av oktober och min vän som bott där sa att man kan sola och bada ända in i november där. Barcelona ligger ju i norra spanien, så kanske en stad längre söderut i spanien skulle kunna vara något?
    Jag har varit i Barcelona i början av november, och det var inte speciellt varmt. På kvällarna var det kallt, och dagarna var inte direkt jättevarma de heller. Vi var på stranden 1 dag, och då iklädda shorts & t-shirt.

Vill man ha värme i november får man nog sikta på ekvatorn och ett några breddgrader norrut.

• fru Hä

Ta en vecka (typ ) i Maldiverna! Visserligen en bit bort, men TOTALT värt det. Fritidsresor har resor dit (8 dgr).

kolla www.maldivernakoll.se för massor m info

• svalövsbon

kan varmt rekommendera egypten i november. härlig värme som inte är klibbig utan sval fast det är varmt. dessutom är de väldigt måna om gästerna och passar upp på ett annat sätt än vad man gör i europa.

• Vinter10

Kanarieöarna var vi till när jag var liten. Båda gångerna omkring höstlovet som ju är i november. Vi badade förvisso inte i havet då, men varmt på land var det! Minns att det var som att stiga in i en vägg när vi gick av planet. Så jag tror nog att du skall kunna sola och bada där utan problem.

... och eftersom det tillhör Spanien så är det ju typ Europa...:)

• Det stora Blå

En kort flygresa till solen i början på november.
    Tja, i mitten på oktober är det badbart på Kreta.
    Ön Djerba ligger te.x SÖDER om Kreta.
    Håller med tidigare skribent om Sicilien.
    Alternativ är "Pippi-öarna" eller Marocko eller Egypten, eller Kap Verde.

Svar på tråden Vart reser man i november?