• Vi2alltid

Vad köpa i present?

Vi är bjudna på bröllop, och jag vägrar köpa bestik, en kastrull eller ett presentkort på IKEA till brudparet... måste finnas något roligare än så!

Vad har ni för tips?

• Svar på tråden Vad köpa i present?
  • mattiasFästmö

Vi2alltid skrev 2010-07-13 21:55:15 följande:
    Vi är bjudna på bröllop, och jag vägrar köpa bestik, en kastrull eller ett presentkort på IKEA till brudparet... måste finnas något roligare än så! Vad har ni för tips?

någonting som vi önskat oss, som känns lite roligt och är en sån grej som man kommer kunna ha kvar i alla år och kanske tillochmed kommer kunna ärvas av våra kommande barn är kristallföremål, vi har önskat oss en skål och en underbar vas. www.kristallshopen.se och jag såg att de nu även har lite bröllops special också. Om man har runt 1000kr att lägga dvs. tror man nästan lär räkna med minst 900 :) men gå in och kika! tror det är en väldigt uppskattad present som inte är så farligt dyrt!

• Jessica och Daniel

Presentkort på forex önskar vi oss då man alltid behöver valuta när resan väl är bokad! På så sätt slipper man önska sig pengar oxå...

• Vinter10

Presentkort på en fin restaurang! Sånt som man sällar unnar sig annars.

• KatjaB

har de önskat sig något?

vi önskade oss upplevelser och fick massor av kul, konsertbiljetter, middagar, brunch, teaterföreställning och en bidrag till bröllopsresan, sen fick vi även en superfin stormlykta som jag verkligen älskar, ett fint fat, ett helt set med bestick av dansk design, en tavla, praliner, champagne, marmelader o annat smått o gott. En jätterolig bröllopsbok som heter vårt bröllop där man fyller i hur man träffades osv.. riktigt kul är den!

En av bidragen till bröllopsresa var en fin kista i silver med massor av guldtior i.. riktigt kul sätt att få bidrag.

Det finns ju säkert något som ni vet att de vill ha.
    Vet ett brudpar som precis hade köpt hus som fick söta cafémöbler till sin trädgård.

• Vi2alltid

Tack för alla tips!

Eftersom bruden finn här på BT kanske jag inte ska avslöja här vad det blev, men jag kom något till slut i alla fall :=)

Svar på tråden Vad köpa i present?