Placerings kort?
Vag har ni som placeringskort??
Gjort själva? Köpt?
Vag har ni som placeringskort??
Gjort själva? Köpt?
http://www.myheart.se/115-placeringskort
Jag köpte mina här.
tanken är att vi ska göra som själva, men efter att knåpat ihop inbjudningskorten är jag inte så säker längre, och det är ju faktiskt inte så dyrt att beställa!
Vi skrev namnet på festhäftena, så att det blev festhäften och bordsplacering i ett!
Vi plockade stenar och skrev på.
Dom var fina och billiga!
Har liksom glömt att man ska ha placeringskort och hade inte en enda idé.
Vi kommer vara på en resturang och där känns inte stenar helt rätt men jag tycker att det är fint med just stenar som placeringskort =)
Jag köpte ett lite tjockare papper och skrev ut namnet och klippte till remsor. Därefter satte jag en stämpel och gjorde en servettring. Dom blev jättefina och tog inte alls lång tid att göra. Bröllopet är om 3 veckor och jag var klar med dom för 2 veckor sedan. Har vikt ihop servetterna och satt på ringen så det är bara att plocka fram dom när det ska dukas, jättesmidigt!
Hej!
Jag tycker det är roligt att göra placeringskorten i temat man har valt,
har ni något tema?
hej! Tycker du om att pyssla så tycker jaga tt du ska göra egna placeringskort...om det inte är så att ni är typ 120 gäster :)
Vi är 70 gäster och jag gjorde mina på 2 kvällar.
Jag klippte ut rektanglar på 10 * 3.5 cm. Papåret jag valde är lite tjockare och nästan ceriset. Jag embossade ett vitglittrigt hjärta på höger sida ( samma hjärta vi hade på inbjudningarna)i Sen skrev jag namnen för han med en vit panna. Kommer placea korten uppe på vinglasen.
Vi gör våra. Fast 17 vet om det inte blir billigare att köpa. Skaffade cremevita kort på Panduro, sedan skrev vi namnen i typsnittet french script på vita ark (också Panduro) och klippte ut. Limmade på en hjärtformad pärla och voila - färdigt. Skall visa i bloggen nån dag tror jag...kika in om du har lust.
Fast som sagt, hade jag vetat hur mkt jobb det var hade jag beställt ALLT från typ Calligraphen. Panduro har vett att ta betalt.
Och fy vad jobbigt.
My cards har bra priser på färdiga kort! de visar inga placeringskort på hemsidan men jag är nästan säker på att hon kan fixa det ändå. www.mycards.se Hennes söta lilla butik ligger på Hisingen i GBG.
Vi har inget direkt teama eller färg...
Men det kanske är enklast att köpa dom små vikbara...
Jag gjorde själv... gjorde dem rätt avancerade så det tog ju sin tid, men om man bara vill ha enkla vanliga kort så är det ju hyfsat lätt att göra. Panduro tar 4 kr st tror jag.
Gör själv av tallbarksbitar. Skriver/målar med vit text.
jag hade vik kort i färg på min 30års fest om man vill kan man ju dekorera korten med ett hjärta eller blomma om man vill något på
-jag beställde från vistaprint! Enkelt, fint och helt okej pris =)
Vilken kategori...jag letar på vistaprint men hittar inte?
Vi valde visitkort =)
Då vi ska ha ett litet men klassiskt västkustbröllop, så har jag plockat blåmusselskal som jag limmat en pärlemorskimrande pärla under och dragit ett lite grövre snöre igenom för att knyta runt linneservetterna. Namnen skriver jag nog med antingen vit penna eller skimrande relief liner från panduro, vet inte vilket som blir finast.
Annars är faktiskt det där med visitkorten inte alls en dum idé! Så fint att beställa ett enkelt med parets namn lite snirkligt och sen skriva gästens namn för hand..