• Miss Biii

skilsmässa eller bröllop

Måste bara skriva av mig och hoppas någon vänlig själ orkar läsa...

Min relation är riktigt svängig. Jag börjar seriöst fundera på om vi har en framtid ihop. Vi har faktiskt ingenting gemensamt, hur sjutton har vi kunnat hänga ihop i dessa år? Vi gillar inte samma musik, inte samma intressen, inte samma framtidsplaner, inte samma smak när det gäller semester/resmål osv osv... Vi tjafsar dagligen om ALLT!

Hur har ni vetat att ni träffat rätt? Jag vet inte om jag gjort det - och bara dem tankarna kanske är svaret??

Är så ledsen och gråter ofta och mycket. Funderar på parterapi men det kostar en del... vet inte ens om jag vill kämpa längre. Känslorna har länge varit upp och ner. Ena stunden har jag planerat barn och hus, och andra sekunden varit beredd att packa väskan och dra.

Nån som kan säga något klokt så jag kan få rätsida på det här. Har inge natt prata med heller, tragiskt nog.

Tack för att ni läst

• Svar på tråden skilsmässa eller bröllop
  • miaik

Det du beskriver låter inte på nåt sätt som en relation att sats på. Mitt ex och jag hamnade i samma typ av scenario precis innan jag gjorde slut, att jag inte visste varför vi var ihop, vi hade inte särskilt roligt tillsammans och jag kunde inte vara mig själv fullt ut eftersom vi inte hade så mycket gemensamt. 

Med min man tycker jag att det är HELT ANNORLUNDA. Vi har så galet roligt ihop mest hela tiden och massor av gemensamma intressen (och såna som inte är gemensamma också, såklart). Jag vet inte hur man vet om det är rätt, men en grej är väl att man har otroligt roligt ihop och inte kan se vad det skulle finnas för anledning till att det tar slut..

Lycka till hur du än gör!

• MaybeBride09

Eftersom relationen verkar så "sväning" skulle jag nog lägga ut pengarna på parterapi. Många komuner har att det kostar typ mellan 100-200 kr per samtal och man måste bara betala för 10 st per år. Alltså mest 2000 kr per år. Kolla på er komuns hemsida.

Jag har också haft ett svängigt förhållande med min M2B men så gjorde vi slut en gång. Det hann gå ca 14 timmar. 14 timmar där det inte allt kändes rätt. För jag älskade honom! Det är han jag vill spendera livet med. Sen dess har jag aldrig tänkt tanken igen.

• Rosen2011

Jag håller med miaik, det låter inte som en relation att satsa på.
    Jag hade också ett VÄLDIGT svängigt förhållande med mitt ex, men med
    min blivande man är allt så annorlunda som det kan bli.
    Vi pratar om ALLT, bråkar aldrig och för mig finns det inte en sekunds tvekan
    att det är honom jag vill vara med för alltid.

Hoppas att det löser sig för er, oavsett om ni stannar tillsammans eller ej.
    Du får gärna inboxa mig om du behöver någon att ventillera med.

• Sanna2010

Jag tycker det låter som om du redan bestämt dig... När du har funderat på att packa väskan, alla dagliga tjafs, olika framtidsplaner osv.... Så vill du väl inte leva resten av ditt liv??

Fråga dig själv..... Är du kär? Längtar du efter honom när ni är ifrån varandra?

Kanske är de så att kärleken mellan er tagit slut? Då är det nog dags för dig att gå vidare och hitta din stora kärlek hos någon annan....

Lycka till!

• Rosen2011

Sen måste jag tillägga att det såklart är väldigt svårt att sitta här på andra sidan en dataskärm och tycka och tänka om ERT förhållande, men jag drog paralleller till mitt egna liv och hur mitt förra förhållande var jämfört med det jag har nu, och vilken otrolig skillnad det är.

Mitt slutgiltiga råd är att följa ditt hjärta!

• Sanna2010

Du får självklart inboxa mig oxå om du behöver prata av dig

• Miss Biii

Tack för era svar!
    Nej, vi har inte alls kul ihop, jag saknar honom inte när vi är isär och när vi är tillsammans bråkar o tjafsar vi bata, blä! Förstår bara inte hur jag sulle kunna lämna...

• Sanna2010

inboxa mig, lättare att skriva där kanske?

Jag har haft svårt att lämna, men kom ur ett sånt förhållande tack vare bra vänner!

• Miss Biii

Rosen2011 - men det är precis vad jag vill, ha era åsikter utifrån egna erfarenheter..

ush nu sitter jag här o gråter.....

• miaik

Miss Biii:

I mitt förra långa förhållande förstod jag inte heller hur jag skulle kunna lämna honom, det kändes för stort och för jobbigt. Och det var jättejobbigt att lämna och han förändrades otroligt mycket för att visa att han älskade mig men jag gjorde slut och det var ett av de bästa besluten jag tagit i hela mitt liv! Jag förstod inte hur jag skulle klara av det men som sagt, det var helt underbart att bli stark och stolt och sig själv igen!

Svar på tråden skilsmässa eller bröllop