• MaybeBride09

När skicka inbjudan?

Vi har inte bokat kyrka ännu, utan ska göra det imorgon eller till veckan, men det lutar åt oktober nästa år. När ska man skicka ut inbjudan egentligen? Blir Maj förtidigt? Tänkte att annars blir det ju gärna mitt i semestern?

Så om man skulle skicka inbjudan i maj och ha osa senast i agusti? Hur har ni som haft höstbröllop gjort? Jag vill ju ogärna skicka ut först ett "save the date" och sen en inbjudan utan vill ha allt på en gång.

hösten 2011 säger jag JA
  • Svar på tråden När skicka inbjudan?
  • ALLIMA

Vi gifter oss i januari ocjh ska skicka ut inbjudan i september med kort OSA.

• MaybeBride09

finns det någrs regler om hur lång osa det måste vara ?

• Rufsas

Vi skickade i mitten av april, hade sista OSA 31 maj och gifter oss 28 augusti.

Maj blir inte för tidigt, för precis som du skrev vill man ju inte skicka ut mitt i semestrarna. Ett alternativ är ju att skicka ett save-the-date-kort. Vi gjorde snarare så att vi berättade för de närmaste redan i höstas vilket datum vi valt.

• MaybeBride09

Men det känns så urbota slösaktigt att skicka ett save-the-date kort. Då blir det nog bättre att skicka inbjudningarna i maj

• Katarina Michael

Vi skickade ut save the date tillsammans med julkorten och sen skickade vi inbjudningskorten i april någon gång. med osa 15 juni. Vi gifter oss den 7 Augusti.

Skickar man inget save the date så bör man vara ut lite mer i god tid så april-maj är nog lagom för oktober. De är inte så ni ska gifta er under semstern så den påverka inte, för de är ju då de är extra viktigt att vara ute i god tid.

OSA bör minst vara 14 dagar tycker jag så man hinner kolla upp ledighet och kanske fixa barn vakt eller boka om något och liknade.

• MaybeBride09
    Katarina Michael skrev 2010-07-15 14:53:07 följande:
    Vi skickade ut save the date tillsammans med julkorten och sen skickade vi inbjudningskorten i april någon gång. med osa 15 juni. Vi gifter oss den 7 Augusti. Skickar man inget save the date så bör man vara ut lite mer i god tid så april-maj är nog lagom för oktober. De är inte så ni ska gifta er under semstern så den påverka inte, för de är ju då de är extra viktigt att vara ute i god tid. OSA bör minst vara 14 dagar tycker jag så man hinner kolla upp ledighet och kanske fixa barn vakt eller boka om något och liknade.
    Tack för svar Nej vi ska ju inte gifta oss under semestern, men blir kanske dumt att skicka inbjudan under semestern och sen ha OSA under semestern också så vissa kanske inte hinner svara. Men april-maj blir det då Vi lär ju berätta för folk innan vilket datum vi gifter oss också Och den personen som har svårast att få ledigt ska jag höra om hon kan hjälpa mig lite så hon kommer bli tillfrågad så fort vi vet vilket datum det är
  • Skogshumla

Jag tycker att det låter fint, det finns ju inte mycket anledning att vänta om ni vet vad som behöver stå liksom!

Själv fick jag en inbjudan i december till ett bröllop i juni, det tyckte jag bara var bra! (planeringsfreak..*hosthost* :) )

• Rufsas
    MaybeBride09 skrev 2010-07-15 14:43:44 följande:
    Men det känns så urbota slösaktigt att skicka ett save-the-date kort. Då blir det nog bättre att skicka inbjudningarna i maj
    Man kan ju faktiskt skicka ett mejl. Det måste inte vara specialbeställda kort från någon leverantör.
  • MaybeBride09
    Rufsas skrev 2010-07-15 15:27:26 följande:
    Man kan ju faktiskt skicka ett mejl. Det måste inte vara specialbeställda kort från någon leverantör.
    Jaja jo kanske det, men bara till vissa Det är faktiskt några på gästlistan som inte har dator, internet och e-mail :D
  • Rufsas
    MaybeBride09 skrev 2010-07-15 15:30:13 följande:
    Jaja jo kanske det, men bara till vissa Det är faktiskt några på gästlistan som inte har dator, internet och e-mail :D
    Och dem få personerna ringer man?
  • Fenixx

vi skickade ut 4mån innan så folk hinner fixa kläder i temat för dem som vill ha det.

• Oktoberbrud2010

Alltså det är väl bara jag som är lite laid-back då, vi gifter oss den 23 oktober i år och våra inbjudningskort är inte ens klara...  Tänkte skicka dem inom 2 veckor ungefär och ha OSA den 1 oktober.

Och nej vi har inte skickat något save-the-date-kort, vi utgår ifrån vår bekantskapskrets, det brukar vara ganska få som har så värst mycket planerat just i oktober. Brukar vara en av årets tråkigaste månader...

Svar på tråden När skicka inbjudan?