Färga rosor själv????
Undrar om det är någon som vet om man kan färga rosor själv?? jag skulle vilja ha några svarta rosor i min bukett eftersom vårt färgtema är rött, svart, vitt silver och pärlor.
Undrar om det är någon som vet om man kan färga rosor själv?? jag skulle vilja ha några svarta rosor i min bukett eftersom vårt färgtema är rött, svart, vitt silver och pärlor.
om jag fattat det rätt så ska man kunna sätta ner rosorna i färgat vatten och så ska rosorna suga upp färgen.
men jag vet inte om det funkar
ok det ska jag prova. men är det vanlig vattenfärg som gäller då??
Jag hade en kund som brukar jobba i blombutik och vi pratade lite om det där med glitter på rosor och färgade blommor och sånt och har för mig att hon nämnde något om att dom i butiken inte kunde färga rosor utan de köpte de färgade rosorna. Så jag fick uppfattningen att det var ganska svårt att pyssla med. Men det var bara ett ämne som flög förbi så jag är inte säker på att det är så. Kanske någon florist här på forumet som kan berätta?
Du måste skaffa svart hushållsfärg för att kunna färga rosor svart, tag mörkröda, vita och gula och se vilken som blir bäst.
Vi provade med hårfärg på sprayflaska, sådan man brukar använda till barn, som tvättas ur. Det funkade faktiskt och rosen klarade sig utan att dö ;)
prova med ej utslagna rosor och sätt i färgat vatten så kanske dom hinner suga upp färgen tills dom slår ut lite
du vet att det finns nästan svarta rosor att köpa? det är en väldigt mörkröd ros som ser i det närmaste svart ut. Jag skulle satsa på såna hellre än börja exprimentera med att färga.
Ofta när man färgar så blir det ju färgat som "blodådror" i blommorna också, i butiker brukar man eventuellt färga tulpaner, inte rosor som har väldigt härda stjälkar.