• Wine

Rosa dryck?

Temat på vårt bröllop är hot pink och orange. Vi vill ha "kvällens drink" i orange och rosa.  Orange är ju helt klart "mimosa" alltså champagne och apelsinjuice.

Men vad kan man blanda tex champagne med så de blir riktigt rosa?

Har ni några ideer om "kvällens drink" i någon av dom färgerna?

• Svar på tråden Rosa dryck?
  • lunagarden

Hallonsaft eller jordgubbssaft är gott att blanda i mousserande vin, ska du lyxa till det med champagne hade jag satsat på en rosa champagna för att inte förstöra smaken på denna ljuvliga dryck :)

• linani

mousserande rose vin skulle jag ta..

annars är juh fanta/rose en hit :)

• ClaraH

Rotari Rosé (nr 7701) fick ett jättebra omdöme i senaste Allt om Mat. Kostar 99:-. Jag ska köpa en flasta själv tänkte jag att ha som fördrink nu i sommar.

• Linfröt

Kir Royal, en likör som finns på systemet. Ca 2cl kir, fyll sedan på med Skumpa
    så bli det både gott och rosa!!

• lunagarden

Rotari är jättegott :)

• shakynose

Hallonpuré i botten och mousserande rosé över. Mmmmmm

Törley Charmant Rosé är en ganska söt rosa skumpa som passar alldeles utmärkt till såna här drinkar.

• Kattpoet

Rosa pantern , blir rosa och smakar jättegott!

Annars kan man ta grenadine och champange och en fryst jordgubbe så får man rosa drink som smakar gott.

• FruHassel

FRESITA !!! Helt underbar dryck som ser jätte läcker ut... Det är ett mousserande jordgubbsvin som smakar himmelskt!!  79 kr

• FruHassel

Annars är väl sanfransisco en orange rosa/röd drink att servera, en klassiker!

• Trasan99

Jag hade nog valt mousserande med lite grenadin i, det där med att frysa jordgubbar i isbitarna är ju ett toppentips, gör det ännu lyxigare!

Svar på tråden Rosa dryck?