• Carro WH

Miami

Vi ska åka på bröllopsresa till Miami i Januari. Vi börjar med kryssning i karibien en vecka och sedan stannar vi en vecka till. Någon som har tips på saker man inte får missa i Miami eller kul utflykter? Vi har funderat på att åka till Key West några dagar. men allt försvåras av att ingen av oss har körkort. Någon som vet om det lätt går att ta sig dit med buss? Alla tips är välkommna :)

• Svar på tråden Miami
  • Cantaton

Jag har åkt på en sådan Karibienkryssning. Min familj var där en vecka innan och ytterligare några dagar efter, men jag kunde inte vara borta längre än själva kryssningen. Dock hade jag en dag i Miami innan flyget skulle gå hem, så då åkte vi till Everglades och alligatorerna. Det kan jag rekommendera!

• Carro WH

Tack för tipset! Fler tips är välkomna :)

• gruyerienne

Key west ar jattefint, och bra dykning pa flera av oarna ner, om ni har scuba cert. Tyvarr sa ar det ju sa att i USA kor alla bil och det blir svart utan bil. Har varit i Miami nagra ganger eftersom jag har kompisar som bor dar sa dom har kort oss runt och sen har vi hyrt bil. Vet faktiskt inte om det finns nan buss. Miami ar ganska utspratt och som manga amerikanska stader har inte en riktig stadskarna. Ni kanske kan lifta? Det ar mojligt att det finns en buss, fast jag inte vet om det (kollade ju inte heller eftersom vi hade tillgang till bil). Greyhound bussarna kor ju mellan stora stader i hela USA, kanske aven ner till Key West? 

• Carro WH

Ja vi skulle gärna åka till key west. Får kolla upp om det går några bussar. Tack för tipset!

• 2011

Om ni tar er ned till Key West kan jag rekommendera en tur med furycat. När jag är där nere med min blivande brukar vi åka ut på en kombinerad snorkling/sunset sail-tur. En timmes båtresa ut till revet, en timme snorkling, och sedan en timme tillbaka med obegränsat med rom-punch, öl och vin. Boka på nätet i förväg för att få ett lite bättre pris.

Vi kör ned till Key West i morgon för att smaka av maten mm inför vårt kommande bröllop. Med lite tur kanske jag hinner med lite snorkling också . Vill man inte kosta på sig en båttur kan man alltid ta sig ned till stranden vid Fort Zachary Taylor.

www.furycat.com/key-west/attractions-combo.htm

www.fortzacharytaylor.com/home.html

• molntussen

Hej,
    Vi har gjort samma resa som er, bara att vi var i miami en vecka innan kryssningen och sedan bara en dag efter. Vi bodde i södra delarna av Miami Beach, vilket jag kan rekommendera. Rekommenderar er även att inte boka in för mycket, det är valdigt skönt att kunna njuta av Bröllopsresan och inte bara stressa rundor. Vi var i Everglades och en runda till Outlet shoppingcentret Sawgrass Mills utanför Fort Lauderdale. Annars höll vi oss i MB, tog det lugnt åt och drack gott och tittade på folk. Hoppas att ni får en fantastisk resa!

• Carro WH

Tack alla för era tips! Åh vad kul det är att planera en resa :) Och tack 2011 för alla länkar. Det finns ju en hel del kul bussresor så att även vi utan körkort kan ta oss runt. 

Molntussen: Jag har tänkt på att inte planera in för mycket men ett par utflykter skulle vara kul. Men man vill ju ha tid att bara ta det lugnt också :) 

Ser verkligen fram emot detta! Det kommer att ta mig igenom hösten och vintern ;)

• Carro WH

Tar även gärna emot tips på hotell i Miami..

Svar på tråden Miami