• Katarina Michael

Släkten är värst!! (Långt)

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

Suck, behöver verkligen skriva av mig!

Min mamma erbjöd för första gången någonsin att göra en sak dessutom till bröllopet ihop med min sambos mamma.

Planera ihop de men min sambos mamma. Men då kan inte min mamma så tidigt (trots de var hon som föreslog de datumet), anledning är att min syster kommer dagen innan och sova över och därför inte kan tidigare.

Min syster kommer ju trotsa allt dagen innan.. Alltid är de min syster hit och dit, aldrig någonsin prioteras jag upp. Blev riktigt jävla glad när min mamma kom med föreslaget, änteligen gör mamma något för mig, för sen bara skita i mig. Mamma har ju sagt rakt ut att hon inte tänker hjälpa oss på bröllopet, trots hon hjälpte min syste på hennes (och då var mamma ändå sjuk, hon hade permission från sjukhuset) Blir bara så jävla besviken, för just bröllopet har fört många känslor omkring min familj upp på ytan. Ibland känns de som min mamma hatar mig, som jag inte är önskad. Så bara skiter hon i mig.

Nu blev de ännu mer stul....

När min syster fick reda på att mamma bokat med mig oxå skulle hon oförskämt nog bjuda in sig själv med sina 3 jättejobbiga ungar. Jag förklarade att mamma redan skjutit upp tiden pga min syster och skulle då min syster även komma dit så skulle de bara handla om henne och henne och henns ungar.

Försökte få min syster att förstå att detta är viktigt för mig och hintade henne om att hon kanske ska avboka sina planer med mamma för min skulle, eftersom hon kan komma över vilken dag som helst. Men nej vad gör min syster då jo hon ringer och beklagar sig för mamma så nu kommer mamma bara över på middag för sen åka hem för att umgås med min syster och inte alls umgåsmed m2b föräldrar och så som mamma själv föreslog. Trots att m2b föräldrar var skeptiska så tackade dem ja för vår skull (dem skulle göra vad som helst för sina barn).

Trots vi rakt ut sagt till min syster hur vi känner de så hånskarttar hon oss i ansiktet "hörde jag och barnen inte var välkomna hos er i morgon, synd för vi ska vara hos mamma och jonas hela helgen" när m2b skrev att de var dålig planering av min mor skriver hon "men de är lungt mamma kommer till er och äter middag".

Min syster påstår att mamma inte trodde de blev något av för jag inte hört av mig, vilket är fel för jag försökte nå dem men fick inte tag på dem dagen innan min syster och hon bestämmde. Jag ringde dessutom och bestämde med min mammam samma dag som min syster bestämt, då hade ju mamma kunnat ändra sina planer med min syster kan man ju tycka. Men framför allt så varför kollar man inte om man redan bokat något, innan man bokat något annat även om man tror de blir något av?

Gör jag fel som ställer min mor mot väggen och säger antingen kommer du när dem andra kommer och bryr dig om mig och priotera upp mig eller så behöver hon inte komma alls och att jag då tänker förklara för Michaels föräldrar varför vi ställer in. Att för oss är de inte okej att bara komma på middag när Michaels föräldrar kör 1,5h enkel resa för att komma för träffa min mamma?

• Svar på tråden Släkten är värst!! (Långt)
  • Hoffsennanen Tottoplex

Strunta i henne! Passar det henne inte och hon dessutom har en sån inställning angående att hjälpa till på bröllopet då skulle jag fundera på om jag verkligen ville ha henne där alls! Det ska vara glädje, inte irritation! Lycka till! Och angående din syster. Skäll ut henne efter noter. Så beter sig inte en syster.

• Pokaloo

Jag skulle ignorerat dem.. Din mor skulle märka av det till slut o undra vrf du inte hör av dig.

Din syster skiter i vad du tycker eller känner, hon verkar inte gilla att du får den uppmärksamhet hon alltid fått/får. Jag förstår exakt hur du känner. Jag har liknande problem.. Men nu är det ombytta roller, min mamma hör av sig till mig o undrar saker o det enda jag säger till henne.. vad bryr du dig? ringer du för att du är nyfiken o vill veta våra planer eller ringer du för att du vill hjälpa till vilket är jätte försent nu? Hon vet inte vad hon ska svara längre..

Mina systrar ska vi inte prata om... dem är värre än det din syster gör. Att hon hänger med säger att hon vill vara med o tävla om er mors uppmärksamhet. Mina ville inte ens komma med när jag skulle prova klänning, inte ens min mamma kom, ingen av mina syskon har ens hört av sig till mig eller ens ringt på flera månader.

Efter bröllopet så tänker jag klippa helt.. Alltså sluta ringa, hälsa på eller ens bjuda dem på något mer. Det är som du säger allt kommer till ytan. Men jag vet att De kommer precis som alla andra gånger komma tillbaka krypande till mig för att få hjälp med något men den här gången får dem det inte av mig längre.

• Katarina Michael
    Pokaloo skrev 2010-07-19 00:22:20 följande:
    Jag skulle ignorerat dem.. Din mor skulle märka av det till slut o undra vrf du inte hör av dig. Din syster skiter i vad du tycker eller känner, hon verkar inte gilla att du får den uppmärksamhet hon alltid fått/får. Jag förstår exakt hur du känner. Jag har liknande problem.. Men nu är det ombytta roller, min mamma hör av sig till mig o undrar saker o det enda jag säger till henne.. vad bryr du dig? ringer du för att du är nyfiken o vill veta våra planer eller ringer du för att du vill hjälpa till vilket är jätte försent nu? Hon vet inte vad hon ska svara längre.. Mina systrar ska vi inte prata om... dem är värre än det din syster gör. Att hon hänger med säger att hon vill vara med o tävla om er mors uppmärksamhet. Mina ville inte ens komma med när jag skulle prova klänning, inte ens min mamma kom, ingen av mina syskon har ens hört av sig till mig eller ens ringt på flera månader. Efter bröllopet så tänker jag klippa helt.. Alltså sluta ringa, hälsa på eller ens bjuda dem på något mer. Det är som du säger allt kommer till ytan. Men jag vet att De kommer precis som alla andra gånger komma tillbaka krypande till mig för att få hjälp med något men den här gången får dem det inte av mig längre.
    Tyvärr så skulle min mamma inte reagera på flera månader då hon bara ringer mig om de är något hon vill, aldrig för att bara vara artig och fråga hur de är...aldrig för att hon bryr sig, som min m2b brukar säga att de skulle tagit flera månder för min familj att insett om jag försvunnit...

Nej tyvärr förväntade jag mig mer av min syster men jag vet att hon är avundsjuka...När hon gifte sig så var jag stundent och ingen av hennes kompisar hade råd att göra en möhippa så jag gjorde så gott jag kunde och stod för hela kalaset själv, plus att jag gav henne en stor förstoring och ett album med alla bilderna från möhippan, totalt över 1500kr. Hon var själv super glad över möhippan. Men nu ska hon ordna min och hon har jobb men tycker tydligen att 700kr/person är för dyrt för de räcker men en sån billig jag gav henne (men att alla då ska dela). Får väl se om de ens blir någon, min m2b har förvarnat mi så jag inte ska bli för besviken. Jag bryr mig inte om hur dyrt de är men jag stör mig på att hon inte ser hur mycket jag gjorde för hennes skull och varför kan inte hon lägga lika mycket energi på min. OM ni föstår vad jag menar....

jag funderat med mycket på de att klippa banden....jag orkar inte med dem, att de alltid ska tänka bara på sig själv och så fort jag nämner bröllopet så skryter jag (för jag vill ha ett finare bröllop som vi själva sparat ihop pengar till) och är självisk.... Fick hör avmin syster att dagen efter bröllopet är de ingen som kommer tänka tillbaka på bröllopet eller bryr sig om de, de är bara en fest. Men för mig är de ju mer än bara en fest!

Svar på tråden Släkten är värst!! (Långt)