mamablues skrev 2010-07-19 16:54:33 följande:
Men du...vet du vad GI är för nått egentligen? LCHF och GI är 2 olika metoder så blanda inte ihop dem. När man äter efter GI så äter man massor av grönsaker, jag vet för jag har och äter efter det. Man äter lagom fett, mkt protein och MASSOR av grönaker. Man kan även äta frukt men då rekommenderas max en om dagen för att frukt innehåller ganska mkt socker (visserligen nyttig). Det man ska undvika i början är all pasta, ris, potatis, socker och grönsaker under jorden. Men efter 2-3 veckor ska man börja tillsätta det igen i sin kost, inte vit mat utan fullkornspasta, ris etc. Tränar man mkt som jag gör så måste jag äta kolhydrater men självklart väljer jag med så mkt energi i som möjligt och att det är nyttigt.
Man behöver inte banta för att äta enligt GI heller utan mer att man unviker allt socker som INTE är bra för kroppen.
LCHF är något annat och jag kan inte mkt om den metoden men det finns säkert någon här som kan förklara den för dig.
Ett tips är att läsa lite mer om metoderna innan du skriver något som inte stämmer.
Oj oj så himla bra skrivet!!!! Jag håller HELT me! :)
Senilia: Du borde verkligen läsa på, det är väldigt uppenbart att du inte alls vet vad
GI är!!!
Jättekul för din vän, men som du skriver så är hon NYexad! Så lite mer påläsning till henne oxå! (Eller han...?!)
Och helt allvarligt, lyssnar du på vad livsmedelsverket rekommenderar???!
Samma människor som påstår att tillsatser INTE alls är farliga för oss!! De som påstår att sammansättningen av matens tillsatser inte skulle skada oss på nåt sätt, fast de inte har några som helst belägg på att uttala sig om det!! Finns INGA som helst tester!!
Nä, hörrö.. dom lyssnar då inte jag på! Jag lyssnar på (GI men fram för allt) mig själv och mitt sunda förnuft!!
Så nästa inlägg du gör, se till att du läst lite så kan vi fortsätta diskussionen...