• johanna olsson

hemligt bröllopstal vad tycker ni!

Imorgon, nu är det bara några timmar kvar sedan är det dags... Jag ska  gifta mig!

Mest pirr är det för att jag har skrivit ett tal som jag ska hålla för min Henrik...
    Spännande kommentera gärna vad ni tycker... <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Wingdings; panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:2; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;} @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} p.MsoListParagraph, li.MsoListParagraph, div.MsoListParagraph {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:36.0pt; mso-add-space:auto; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} p.MsoListParagraphCxSpFirst, li.MsoListParagraphCxSpFirst, div.MsoListParagraphCxSpFirst {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} p.MsoListParagraphCxSpMiddle, li.MsoListParagraphCxSpMiddle, div.MsoListParagraphCxSpMiddle {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} p.MsoListParagraphCxSpLast, li.MsoListParagraphCxSpLast, div.MsoListParagraphCxSpLast {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:36.0pt; mso-add-space:auto; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page WordSection1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:1184325807; mso-list-type:hybrid; mso-list-template-ids:1759178236 -1975887606 69009411 69009413 69009409 69009411 69009413 69009409 69009411 69009413;} @list l0:level1 {mso-level-start-at:0; mso-level-number-format:bullet; mso-level-text:; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt; font-family:Symbol; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} ol {margin-bottom:0cm;} ul {margin-bottom:0cm;} -->

Käre Henrik, min man.

Jag vill gärna ta tillfället och säga några ord, speciellt till dig Henrik .

Nu står jag här. Stolt, glad, rörd, nygift och ofattbart lycklig. Från och med idag är du inte bara Henrik, min kille, utan Henrik, min man.

Du har alltid många järn i elden, och jag har mitt att pyssla med, men jag hade tur, nu har vi samma bröllopsdag.

Det är också jättemysigt att familjen och vännerna är här med oss och firar denna stora dagen. Detta är ju faktiskt den första dagen på resten av vårt äktenskap, och jag vill gärna bevara minnet av vår bröllopsdag som en dyrbar skatt.

Älskling, idag har du gjort mig till världens lyckligaste kvinna.

Du har så många goda egenskaper och talanger och du får fram hela spektrat av känslor i mig. Tillsammans med dig känner jag mig som en fullständig människa. Tack för att du ger mig den känslan.

Du hjälper mig när något är svårt och kan sätta saker och ting i rätt perspektiv.

Du ser mig när det behövs och blundar också när det är nödvändigt....

Du är omtänksam och säger ofta mycket fint till mig, du är alltid ärlig,

Du är hjälpsam och det finns inget du inte kan fixa.

Pappa, min pappa Gunnar.  Du är snäll och ser alltid efter det bästa för mig. Jag är också väldigt glad för att du har tagit emot Henrik så väl.

Kära Anders och Anneli.

Det är inte alla som har turen att få så fina svärföräldrar som jag nu har fått. Tack också för det varma välkomnandet ni har gett mig.

Tack Anders för din generositet och din glädje jag har alltid känt mig välkommen till dig.

Tack Anneli  för alla  fina  och fantastiska stunder, det är en glädje att uppleva din vänliga omtanke och hjälpsamhet.

Jag är ganska säker på att ni kommer att göra det ännu litet roligare att vara gift med Henrik.

Jag vill speciellt nämna min syster och brudtärna. Tusen tack för allt du har gjort för mig Caroline. Du är verkligen en enastående syster.

Jag vill också nämna några speciella personer här i dag.  Andreas och ytterligare en Caroline och brudtärna Henriks syster. Tusen tack för allt ni har gjort för oss i samband med vår bröllopsdag. Jag vill också tacka er alla för att ni är här i dag, det betyder så mycket för oss. Speciellt till er som har varit tvungna att resa lång väg för att komma hit.

Det är en sak till jag måste säga.  Henrik, detta är den bästa dagen i mitt liv. Och det gör mig lyckligare än jag kan beskriva, att vi ska tillbringa resten av våra liv tillsammans.

Nu önskar jag er en riktig trevlig kväll allesammans.  Skål!

Kram på er och önska mig lycka till imorgon!TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-16 20:49
    Imorgon, nu är det bara några timmar kvar sedan är det dags... Jag ska gifta mig!

Mest pirr är det för att jag har skrivit ett tal som jag ska hålla för min Henrik...
    Spännande kommentera gärna vad ni tycker...

Käre Henrik, min man.

Nu står jag här. Stolt, glad, rörd, nygift och ofattbart lycklig. Från och med idag är du inte bara Henrik, min kille, utan Henrik, min man.

Du har alltid många järn i elden, och jag har mitt att pyssla med, men jag hade tur, nu har vi samma bröllopsdag.

Det är också jättemysigt att familjen och vännerna är här med oss och firar denna stora dagen. Detta är ju faktiskt den första dagen på resten av vårt äktenskap, och jag vill gärna bevara minnet av vår bröllopsdag som en dyrbar skatt.

Du har så många goda egenskaper och talanger och du får fram hela spektrat av känslor i mig. Tillsammans med dig känner jag mig som en fullständig människa. Tack för att du ger mig den känslan.

Du hjälper mig när något är svårt och kan sätta saker och ting i rätt perspektiv.

Pappa, min pappa Gunnar. Du är snäll och ser alltid efter det bästa för mig. Jag är också väldigt glad för att du har tagit emot Henrik så väl.

Kära Anders och Anneli.

Det är inte alla som har turen att få så fina svärföräldrar som jag nu har fått. Tack också för det varma välkomnandet ni har gett mig.

Tack Anders för din generositet och din glädje jag har alltid känt mig välkommen till dig.

Tack Anneli för alla fina och fantastiska stunder, det är en glädje att uppleva din vänliga omtanke och hjälpsamhet.

Jag är ganska säker på att ni kommer att göra det ännu litet roligare att vara gift med Henrik.

Jag vill speciellt nämna min syster och brudtärna. Tusen tack för allt du har gjort för mig Caroline. Du är verkligen en enastående syster.

Jag vill också nämna några speciella personer här i dag. Andreas och ytterligare en Caroline och brudtärna Henriks syster. Tusen tack för allt ni har gjort för oss i samband med vår bröllopsdag. Jag vill också tacka er alla för att ni är här i dag, det betyder så mycket för oss. Speciellt till er som har varit tvungna att resa lång väg för att komma hit.

Det är en sak till jag måste säga. Henrik, detta är den bästa dagen i mitt liv. Och det gör mig lyckligare än jag kan beskriva, att vi ska tillbringa resten av våra liv tillsammans.

Nu önskar jag er en riktig trevlig kväll allesammans. Skål!
    Kram på er och önska mig lycka till imorgon!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-16 20:52
    Oj vad fel det blev....
    Mycket stress nu!
    Läs gärna detta istället...
    Imorgon, nu är det bara några timmar kvar sedan är det dags... Jag ska gifta mig!

Spännande kommentera gärna vad ni tycker...

Käre Henrik, min man.

Pappa, min pappa Gunnar. Du är snäll och ser alltid efter det bästa för mig. Jag är också väldigt glad för att du har tagit emot Henrik så väl.

Kära Anders och Anneli.

Tack Anneli för alla fina och fantastiska stunder, det är en glädje att uppleva din vänliga omtanke och hjälpsamhet.

Jag vill också nämna några speciella personer här i dag. Andreas och ytterligare en Caroline och brudtärna Henriks syster. Tusen tack för allt ni har gjort för oss i samband med vår bröllopsdag. Jag vill också tacka er alla för att ni är här i dag, det betyder så mycket för oss. Speciellt till er som har varit tvungna att resa lång väg för att komma hit.

Det är en sak till jag måste säga. Henrik, detta är den bästa dagen i mitt liv. Och det gör mig lyckligare än jag kan beskriva, att vi ska tillbringa resten av våra liv tillsammans.

Nu önskar jag er en riktig trevlig kväll allesammans. Skål!
    Kram på er och önska mig lycka till imorgon!
  • Svar på tråden hemligt bröllopstal vad tycker ni!
  • mattiasFästmö

Lycka till! åh vad roligt! Och vad modig du är som ska hålla tal! Och jag tyckte att talet var jättefint. Lycka till så mycket! :D

• johanna olsson

Tack tack!

Jag hoppas att det sakll gå bra!

Men det gör mig ändå mindre nervös för vigseln i kyrkan och så vilket är ett plus!

• mattiasFästmö

johanna olsson skrev 2010-07-16 20:54:41 följande:
    Tack tack! Jag hoppas att det sakll gå bra! Men det gör mig ändå mindre nervös för vigseln i kyrkan och så vilket är ett plus!  

Hihi ja det är sant! Jag önskar verkligen att jag också skulle kunna hålla ett tal till min m2b, speciellt eftersom han nämnt sådär i förbifarten att han funderat på att sjunga vår låt till akustisk gitarr. Men om jag känner migsjälv rätt kommer jag börja gråta vid andra strofen och inte komma så mycket längre ^^

• johanna olsson

Vad mysigt min m2b spelar också gitarr men han skall ej spela på bröllopet... Vi har dock många musiker i släkten så jag antar att de kommer att spela mer än hålla tal. och jag kan förstå honom att man kan känna sig mindre bra med massa musiker och sångare runt omkring sig!

Jag kommer säkert inte kunna hålla talet utan att gråta heller men men det blir en underbar dag!

• mattiasFästmö

johanna olsson skrev 2010-07-16 21:09:14 följande:
    Vad mysigt min m2b spelar också gitarr men han skall ej spela på bröllopet... Vi har dock många musiker i släkten så jag antar att de kommer att spela mer än hålla tal. och jag kan förstå honom att man kan känna sig mindre bra med massa musiker och sångare runt omkring sig! Jag kommer säkert inte kunna hålla talet utan att gråta heller men men det blir en underbar dag!

Det tror jag absolut! Ha en toppendag imorn och njuuut!

Svar på tråden hemligt bröllopstal vad tycker ni!