• Niini

21 maj 2011 - fler?

Vet från både 2011-tråden och maj 2011-tråden att det finns fler än jag som planerar den stora dagen till 21 maj nästa år! Varför inte samla i en tråd och byta idéer, tala om hur planerna går o.s.v. :)

• Svar på tråden 21 maj 2011 - fler?
  • Niini

Var på bröllop igår och nu längtar man mer än nånsin tills man står där själv! Men ännu är det 10 månader kvar..

• Niini

Vart har alla som tänkt gifta sig 21 maj tagit vägen?! :O

• blikarlsson

Hej!
    Jag gifter mig den 21 maj 2011! Längtar verkligen, och vad kul att du startar tråden. Nu finns det iaf en till som gladeligen deltar... Hur går det för er i alla förberedelser?

• Niini
    blikarlsson skrev 2010-07-29 22:08:22 följande:
    Hej!Jag gifter mig den 21 maj 2011! Längtar verkligen, och vad kul att du startar tråden. Nu finns det iaf en till som gladeligen deltar... Hur går det för er i alla förberedelser?
    Tur! Började nästan tro jag var ensam :P
    Klänning och kostym är köpt, råkade hitta klänningen redan i november då jag skulle testa bara för skojs skull :) O kostymen snubblade vi över för en rätt billig peng nu i somras. Lokal o kyrka bokade vi i slutete på maj. Gästlistan är typ klar. O just nu är det väl inbjudningaran som står på tur, ska laga egna så lika bra att börja i tid så man inte behöver stressa :) Sen har vi köpt lite bordsdekoration också, om vi sist o slutligen användet det är en annan femma. Ja, sen ska vi börja kolla lite offertar med olika fotografer också och så småningom börja höra med de tilltänkta solisterna/bandet.

Hur långt har ni kommit?

• blikarlsson

Vi verkar ha kommit ungefär lika långt... Kyrka/festlokal är bokat, klänningen är köpt (och väldigt välprovad), ringen är köpt, inbjudningarna ligger klara, vigsel-och festprogram ligger under tillverkning här hemma - jag gör de själv också! Vi har preliminärbokat en fotograf och jag har börjat titta på frsörer också, men det är sååå himla dyrt, även för mig som bor i en liten,liten stad. Vi ska inte ha nån dj eller så, det blir egengjorda spellistor som sambon och kusinen tillverkar. Maten är bokad, och köpte precis idag lite bordsdekoration!

• Niini
    blikarlsson skrev 2010-07-29 22:24:27 följande:
    Vi verkar ha kommit ungefär lika långt... Kyrka/festlokal är bokat, klänningen är köpt (och väldigt välprovad), ringen är köpt, inbjudningarna ligger klara, vigsel-och festprogram ligger under tillverkning här hemma - jag gör de själv också! Vi har preliminärbokat en fotograf och jag har börjat titta på frsörer också, men det är sååå himla dyrt, även för mig som bor i en liten,liten stad. Vi ska inte ha nån dj eller så, det blir egengjorda spellistor som sambon och kusinen tillverkar. Maten är bokad, och köpte precis idag lite bordsdekoration!
    Jo, frisörerna vet nog hur man suger pengar ur blivande brudar.. Tror jag skulle provat sönder min klänning redan om jag hade haft den hemma :P Men eftersom vi inte har nånstans o förvara den så fick jag förvara den i affären :) Ringen vet jag inte hur jag ska våga köpa, har kollat runt liteoch provat men fasar för den dag de faktiskt ska inhandlas. HUR ska man veta att man vill se på den i 50 år?! Uj uj, kommer säkert spara det till sista stund :P
  • blikarlsson

Håller med dig om ringen, men jag har tittat på min ring sen jag förlovade mig 2002, så det var inget svårt val för mig....
    Hur ska eran bröllopsfest se ut? På restaurang eller hemma eller...?

• Niini

Då var det säkert aningen lättare ;) Jag har dessutom en slät guldring så i princip ALLT passar ju.. Vitt guls och stenar vet jag dock att det ska vara, men fortfanade finns det massor o välja på. Hoppas man hittar nån så man sen bara VET att det är rätt.

Vi kommer ha den på en restaurang, skönt att slippa fundera på catering, serveringspersonal, sprit och allt sånt :) Måste ju få vara lite lat ibland ;)

• blikarlsson

Förstår vad du menar, vi har hyrt en bygdegård och catering med serveringspersonal. Dryck köper vi själva. Hur många bjuder ni till bröllopet och när skickar ni ut inbjudningarna?

Svar på tråden 21 maj 2011 - fler?