• cherrylane

Inställt bröllop?

Just nu ligger jag på golvet och vrider mig av skratt.
    Vi gifter oss om tre veckor och en vecka innan osa-datum hade gått ut så var det fortfarande få som hade hört av sig. Jag misstänkte att många skulle dra ut på att ringa och skapade därför ett Facebook-event på en kompis inrådan, för dem som har Facebook. Snabbt och enkelt att osa, tänkte vi.
    Sagt och gjort. Jag skapade eventet och folk osade. Helt perfekt! Nu idag har jag fått alla svaren och var inne på min Facebook. Eventen låg ju kvar och jag tänkte plocka bort det, det fanns ju ingen anledning att det skulle ligga kvar nu när alla osat tänkte jag. Jag har ett engelskt Facebook och började leta efter någon "plocka-bort knapp". Hittade "cancel event", tryckte och tänkte inte mer på det.
    En timma senare började min mobil pipa som sjutton. Vad hade hänt? Jo, alla inbjudna hade fått ett mail där det stod "The wedding is cancelled".

Så alla er som gjort som jag, ett litet varningens ord... Plocka inte bort ert event... Just i detta nu ringer jag runt till släkt och vänner för att minimera skadan, men gud vad mycket oroliga vänner som har ringt!

• Svar på tråden Inställt bröllop?
  • KatjaB

hahhahaah gud vad roligt :D

• mattiasFästmö

haha fy vad fel det kan bli

• cherrylane

Det första samtalet var från en tjejkompis. "Herregud gumman, hur mååååår du? Skall jag komma till dig?" Jag: Mmm.. Va?

• Bride in leather

Haha fan va kul alltså.

Omtänksam vän har du också:)

• Rosen2011

Haha, kan tänka mig hur oroliga folk måste blivit

• Ezna

Hahahahahaha... jag och min sambo skrattar högt!! :D

• Willowfield

Härligt :) Tänk vilket minne, och tur i oturen folk hör av sig...

Lycka till med bröllopet

• sms å fotboll

Hahaha!!! Hysteriskt galet! :)

• empa83

du vet iaf hur man roar någon;) hahahaha

• BrideBecks

Det var en rätt rolig historia. Men man kan ju bara tänka sig vad omgivningen måste tänkt när de fick meddelandet!

• Maxiander

Fantastiskt roligt, både jag och min blivande man fick oss ett gott skratt när vi läste detta! Misstag som händer! Men vilken himla tur att det vbara är ett missförstånd! Skicka ut ett massmail till alla du bjudit via facebook, en del kanske känner sig obekväma att ringa och fråga om bröllopet är inställt eller ej! Jag skulle få lite lätt panik som gäst och nära vän kan jag lova!

www.maxiander.se/

Svar på tråden Inställt bröllop?