Inställt bröllop?
Just nu ligger jag på golvet och vrider mig av skratt.
Vi gifter oss om tre veckor och en vecka innan osa-datum hade gått ut så var det fortfarande få som hade hört av sig. Jag misstänkte att många skulle dra ut på att ringa och skapade därför ett Facebook-event på en kompis inrådan, för dem som har Facebook. Snabbt och enkelt att osa, tänkte vi.
Sagt och gjort. Jag skapade eventet och folk osade. Helt perfekt! Nu idag har jag fått alla svaren och var inne på min Facebook. Eventen låg ju kvar och jag tänkte plocka bort det, det fanns ju ingen anledning att det skulle ligga kvar nu när alla osat tänkte jag. Jag har ett engelskt Facebook och började leta efter någon "plocka-bort knapp". Hittade "cancel event", tryckte och tänkte inte mer på det.
En timma senare började min mobil pipa som sjutton. Vad hade hänt? Jo, alla inbjudna hade fått ett mail där det stod "The wedding is cancelled".
Så alla er som gjort som jag, ett litet varningens ord... Plocka inte bort ert event... Just i detta nu ringer jag runt till släkt och vänner för att minimera skadan, men gud vad mycket oroliga vänner som har ringt!