vit vinterbukett
kommer ha en svart klänning och vill ha en vit bukett med granris runt om. Vi gifter oss på nyårsafton.
Tips på blommor? Inte rosor...
kommer ha en svart klänning och vill ha en vit bukett med granris runt om. Vi gifter oss på nyårsafton.
Tips på blommor? Inte rosor...
brudslöja är ju en fin blomma att ha, speciellt till vinterbröllop då den påminner om snö
Hej!
Vita kallor är väldigt fint till granris.
Sedan finns det ju vita liljor och kanske även ha några små blommor i buketten.
prärieklocka, orchide, fresia.....sök på google bilder så ser du hur de ser ut....
jag tycker alla e väldigt fina blommor och man kan även blanda dem till en underbar bukett, det har jag gjort till vänner...
nyfiken på vad du kommer att välja
Gifter mig själv nyårsafton... ska ha vita kallor, liljekonvalj och texasgräs som ska spraymålas med silverfärg..... hittade en jättehäftig bild på en sådan bukett och kände att det passade mig perfekt...
Vit amaryllis kanske kan vara något? Eller luktfria vita hyacinter? Eller vita julstjärnor?
Äh, det där är ingget man ska bry sig om ett enda smack. Vanligaste blomman alla kategorier vid begravning är rosor-ingen skulle någonsin påstå att man därför bör tänka sig för när man använder rosor i andra sammanhang.
Det finns i Sverige inga särskilda "begravningsblommor" som står som symboler för döden.
Vi smyckar kistor och gravar dels med blommor som vi vet att den avlidne tyckte särskilt om, men ockspå med sådant som får vara någorlunda ifred för rådjur och harar på kyrkogården, eller som står länge, eller klarar frost bra etc etc.
Det är också oerhört personligt vad man associerar med olika saker. För den som vr på begravning där hela kistan var täckt at tussilago, kommer tussilago i dikeskanten förmodligen alltid att påminna om just det, fast den för de flesta andra inte gör det.
Det är dessutom ganska troligt att det dina anhöriga i framtiden väljer till din kista eller grav, kommer att innehålla just de blommor du hade i din brudbukett. För att de drar slutsatsen att just du verkligen hade velat ha precis dem.
ifall ngn tycker min bukett ser ut som ett binderi för begravning, så är det väl deras problem? :)
Jag tycker iallafall att brudbuketten är ngt som BRUDEN ska tycka om, man gör väl inte upp en brudbukett utifrån vad andra tycker?
Jag har inte bestämt mig än om det blir en stor maffig "flytande" bukett eller om den blir enkel. Men granris och vitt blir det. JAg gillar ju eg inte rosor men såg en fin vit bukett gjord på vita rosor- så vem vet kanske blir det rosor? :)