• Carrosell

Dags att berätta för familijen!

Åh nu ska vi äntligen berätta för familjen att datum är bestämt och kyrkan bokad. Men vi vill göra det på ett lite roligare sätt än över telefon.

Hur gjorde ni när ni berättade? Sa ni niågot innan eller väntade ni på att inbjudningarna skickades ut?

• Svar på tråden Dags att berätta för familijen!
  • mattiasFästmö

jag ringde, men mest för att jag var så glad så jag höll på och spricka och ville dela det med alla jag kände

• delfin78

nån sommar middag kanske.....då kan man göra ett paket som öppnas inför alla....
    men en liten kyrka, brudpar, datum på papper eller hemma gjora siffror.....
    eller annars göra fler paket så blir det en rebus.......

eller t shirts med datumet på

en tipspromenad med frågor och varje svar ger en bokstav o till slut en mening...
    visst lite jobb...

en annan e är att skicka ett vykort så här i sommaren med olika saker till alla så måste de höras för att förstå.......

• nennesjuttioåtta

Våra föräldrar fick boken "att hålla tal" eller vad den nu hette, och så skrev vi i pärmen när och varför de skulle kunna ha användning för den.

• MKF

Vi berättade när närmsta släkten var samlad för middag på Kanarieöarna :)

• ClaraH

Jag skrev faktiskt en inlägg på vår blogg om att vi hade förlovat oss kvällen innan (han friade). Tidigt på morgonen efter bestämde vi datumet. De ringde och gratulerade så fort de läst bloggen och då berättade jag vilket datum vi hade valt som vigseldatum.

• Avellana

nennesjuttioåtta skrev 2010-07-19 11:35:40 följande:
    Våra föräldrar fick boken "att hålla tal" eller vad den nu hette, och så skrev vi i pärmen när och varför de skulle kunna ha användning för den.

haha den idén ska jag nog sno

• cilla1973

vi skickade ett sms med att de skule boka in datumet nästa år men de fick ingen information men de förstod alla på en gång

• Kattpoet

Hehum... telefon... 

Fast när vi berättade för hans föräldrar att vi hade förlovat oss och skulel gifta oss så småning om.... då gjorde  det i deras vardagsrum.

Den enda som verkade jätteglad var dottern och det var det viktigaste men vi förstod  varför de två andra  bad om en stark drink,  vi hade bara i deras värld varit tillsammans i 10 dagar.

• A6 vis

Hej

när vi berättad för min mamma, sa jag att jag har ett så fint mail som jag ville visa mamma. Efter en stund såg hon att det var jag med brudklänning. sedan var det hundra frågor.

Svärmor och svärfar fick veta ideg , och då lät vi boken "gifta sig" ligga framme. men det gick nog inte fram. vi fick säga att de skulle läsa boken för i boken låg bokningen från kyrkan.

min pappa har inte fått veta det än. han bor i DK så vi får ringa honom....

A6-vis

• förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2010-09-12 18:07:07 följande:
    Hehum... telefon...  Fast när vi berättade för hans föräldrar att vi hade förlovat oss och skulel gifta oss så småning om.... då gjorde  det i deras vardagsrum. Den enda som verkade jätteglad var dottern och det var det viktigaste men vi förstod  varför de två andra  bad om en stark drink,  vi hade bara i deras värld varit tillsammans i 10 dagar.  
    Haha oj då :P
  • mojikanan

Vi berätta för våra familjer under julhelgen att vi skulle gifta oss.. :) 

det blev något extra av det.. :)

• serenity

såg en rolig grej här på BT, typ ett bildspel med musik som va uppladdat på nätet så alla gäster fick länken skickad till sig..

Svar på tråden Dags att berätta för familijen!