e-inbjudan
e det nån annan som kört med elektronisk inbjudan? tänkte köra lite ekologiskt hehe. tänkte asså ha en graf.designer som fixar en snygg sajt som ser ut som ett inbjudn kort plus att det blir en bröllopshemsida.
e det nån annan som kört med elektronisk inbjudan? tänkte köra lite ekologiskt hehe. tänkte asså ha en graf.designer som fixar en snygg sajt som ser ut som ett inbjudn kort plus att det blir en bröllopshemsida.
Nu vet jag inte hur gammal du är och hur gamla dina gäster är, men jag vet att tex i vårt fall hade det inte fungerat. Min svärmor hade fått problem då, och för att inte prata om min m2b's morfar eller min farmor. Men beroende på vilka gäster och så ni har så är det en jättebra idé. Annars kan man ju ha både och, både en hemsida och 'riktiga' inbjudningar.
Coolt, men jag skulle nog kombinerat med en pappersinbjudan till de äldre och de som inte är bekväma med internet!
Man får nog räkna med att en del missar inbjudan, ibland får man ju mängder med skräppost eller ligger efter och då ögnar man bara igenom mailen.
Min kusin bjöd in till en vanlig fest endast via mail och var jättesur på min brorsa som aldrig svarade, som tur var så berättade hon det för mig. Hon hade skickat till hans jobbmail där han hade hundratals mail som väntade på åtgärd och bara öppnade de viktiga, allt annat fick vänta. Han ville så klart komma på hennes fest, men han hade helt enkelt inte sett det. En annan person hade hon skickat till en gammal mailadress osv.
Det jag vill säga är att det är extra noga att kolla att folk verkligen har fått inbjudan och förstått vad det är för något innan man börjar bli sur för att de inte svarat.
Vi hade en vän som gjorde en snygg design åt oss, utformad som en inbjudan. Den såg ut så här:
2.bp.blogspot.com/_Yi8k2Mu2h7s/TCtaawNpBiI/AAAAAAAAAFo/QW0SzrOIZs8/s1600/Inbjudan21.jpg
Sen tryckte vi upp den som miljövänliga vykort och skickade till våra nära och kära. Vi skrev en liten personlig hälsning och vår hemsideadress.
På hemsidan fanns sen ALL viktig information.
Det kostade oss allt som allt ca 500:- inkl frimärken. Och det va jätteuppskattat av alla.
Det blev både miljövänligt och billigt
Jag var på bröllop 2009 då de hade e-inbjudan.
De hade designat en hemsida med all info, jätte smidigt tycker jag då de kunde få med mer info än på en pappersinbjudan. För att undvika att folk missade den så skickade de sms till alla med länken så kunde att gå in och kolla. Hur smidigt som hälst!
Vet man sedan att man har en del äldre släktingar kanske de kan få lite vip och få en vanlig inbjudan, men dom flesta kan ju hanter att öppna en internet sida nuförtiden. :)
tack för svaren!
jo jag har tänkt på att det kan bli lite struligt. men det var ju bra idé att skicka sms! Yarrow, vilken fin inbjudan ni hade!!
tycker själv iaf att det skulle vara kul att få en inbjudan med lite mer info än som får plats på ett papper. jag tror det bara är morfar som inte har "datakörkort":) alla andra kan datorer. han kunde ju isf få en i pappersformat.
lite mer jobb med en hemsida blir det ju så klart, men kanske det är värt det..
Vi skickade ut kort men gjorde också en hemsida! Kolla in ollemilla.widell.se ! Gjordes i weebly. Gick jättebra! Rekommenderar verkligen!
Vi gjorde till o med så att vi skickade in en förstorad version till min farmor som har grymt dålig syn. Det gäller att känna sin målgrupp och anpassa produkten efter den! =)
Tack så mycket!
Vi hade också några äldre personer som inte va så haj på datorer. Men de flesta fick en noga genomgång av vår hemsida utav andra släktingar. Annars stod ändå informationen kortfattat på vykortet. När, hur och var, det är ju egentligen allt man behöver veta :)
Vår hemsida är fullproppad med information, Schema för dagen, olika förbokade hotell, roliga saker man kan göra när man ändå är i varberg, vägbeskrivning, önskelista, bilder från förlovningen, vår historia o.s.v o.s.v.
På första sidan uppdaterar vi om det händer något nytt och vi har en räknare som visar hur många som har Osat också.
Ganska kul idé tycker jag. Tänk om jag hade kommit på det för snart två år sedan. Hade sparat massor med pengar. Vi designade våra och de blev jättedyra :(
Yarrow: snygg inbjudan!
Vi kommer att skicka vanlig pappersinbjudan till familj, närmsta släkten och till de vänner vi vet inte är så bra på det här med dator och mail och sånt. Alla andra kommer att få en inbjudan i form av pdf på mailen. De flesta av våra vänner är rätt duktiga på att kolla mail och sånt, och andra är rena nördar så det ska nog gå bra men vi är ganska noga med att berätta för alla att det kommer att komma på mail och vi kollar med alla så att vi har aktuella mailadresser och däremd för de en extra förvarning så de håller lite utkik.
att vi skickar pdf beror helt enkelt på att 40 inbjudningar kan vi pyssla för hand, men inte 200. Har man stort bröllop så har man^^
.. och det här med bröllopshemsida har vi funderat på. Det kanske är en bra idé? har ni det? Vi har ganska mycket viktig info som alla måste veta om.
Det är superbra med en bröllopshemsida. Det är så sjukt skönt att veta att man kan nå ut till alla med ett klick.
mm jag ska nog kolla upp det där ordentligt. Jag vet att det finns olika sidor man kan använda sig av, vilken har ni?
Vi använder oss av projectwedding.com
Jag har hört lite om den. Funkar det bra?
Projectwedding fungerar jättebra och är superenkel.
Tack för alla tips!
TS här:)
Tack för alla svar!! min gubbe tyckte vi ändå sku ha vanliga kort oxå. men ja vet ju att d e jag som måste fixa dem, så om han vill får han göra dem :)
d va nån som tipsade mej om weebly så jag började designa i den o d e faktiskt enkelt. d va nån sajt som strulade mycket läste jag om här på bt..men minns inte vilken.
bra idé Yarrow! ska oxå proppa vår sida me en massa rolig info :)