• bruden 82

Färg på marsalkerna då de är tjejer??

Hej!
    behöver hjälp...!!

Vi ska gifta oss snart och min kille ska inte ha någon bestman, utan två tjejer bakom sig (hans syster o bästa kompis)

Dessa tjejer som står bakom min kille, vad ska de ha för färg på klänningen? (bestman brukar ju vara klädd som killen)

Min tärnor ska ha mörkrosa och brudnäbbarna ljusrosa.
    Har funderat i följande banor:

Brudgummens är klädd i svart kostym och ivoryfärgad skjorta (som min klänning) kan brudgummens följe ha klänningar i Ivory?

Funkar kombinationen Rosa/Ivory?
    Eller passar det om de har lila?

Färgtemat är egentligen rosa/lila men hittills har allt gått i rosa ( trycksaker mm) så det är väl inget som säger att jag inte kan tre färger.

Eller ska alla tärnor (både mina o hans) ha samma färg på klänningarna?

Snälla hjälp mig, kom med tips på hur ni skulle göra!!

Tacksam för er svar.

• Svar på tråden Färg på marsalkerna då de är tjejer??
  • ClaraH

Jag skulle låta alla tärnor ha samma färg på sig (för de är ju tärnor inte maralkar eftersom de är kvinnor). Helt klart syggast och ser enhetligt ut. Att de sedan står vid hans sida ser väl bara bra ut.

• Soldemor

ClaraH skrev 2010-07-21 13:39:05 följande:
    Jag skulle låta alla tärnor ha samma färg på sig (för de är ju tärnor inte maralkar eftersom de är kvinnor). Helt klart syggast och ser enhetligt ut. Att de sedan står vid hans sida ser väl bara bra ut.

De kan väl mycket väl ha ivory-färg på klänningarna för att markera att de är marskalkar, om än kvinnliga sådana. Varför skulle man inte kunna ha det. De är ju gummens uppvaktning, inte brudens!

• MagicBride

Själv skulle jag inte vilja att någon mer än jag själv (och då brudgummen) bar vitt framme vid altaret ;)

• ClaraH

Soldemor skrev 2010-07-21 13:45:09 följande:
      De kan väl mycket väl ha ivory-färg på klänningarna för att markera att de är marskalkar, om än kvinnliga sådana. Varför skulle man inte kunna ha det. De är ju gummens uppvaktning, inte brudens!

Jovisst kan de ha olika färg, men TS frågade vad man tyckte och jag tycker det skulle vara finast med lika färg. Eftersom de står vid brudgumen ser man väl ändå att de är hans tärnor. Men det är ju bara en fråga om tycke och smak. Jag tycker det ser mer enhetligt ut om man ser på hela brudföljet, fokuset tycker jag ska vara på brudparet.

• bruden 82

Tack för era svar!  Vitt ska väl inte bäras mer än av bruden, men Ivory?
    Nu har jag visserligen ivory på klänningen, så det är ju liksom "min" färg..

Svårt detta. Till problemet hör att den rosa färgen på klänningar är jättesvår att få tag på.... :(   Så om alla ska ha, är det alltså 5 rosa klänningar som vi ska föröska jaga rätt på.

Om mina tärnor har rosa och brudgummens tärnor har lila färg på klänningen, vad tror ni om detta?

Lila var en poppis färg bland mina tärnor oxå hörde jag. MEN hur bra funkar dessa färger ihop? Och vilken  typ av lila passar ett höstbröllop?

Tack så jättemycket för att ni hjälper mig :) fortsätt kom med idéer Tack!!

• linani

Kan dom inte ha svarta klänningar med rosa band?

Jag vet att vissa är emot svart på bröllop, personligen tycker jag det är grymt snyggt...

• Påfågeln

Har du frågat din brudgum om vilket han skulle föredra?

• bruden 82

Jag fick förslag om svarta klänningar.. men jag är nog en av de som inte är så förtjust i svart på bröllop... Påfågeln, nej han vill inte vara med o bestämma utan litar på mitt omdöme. Men jag kollar runt med tärnorna just nu vad de tycker många tycker alla ska ha lila, andra att mina ska ha rosa och brudgummens tärnor lila..

• bruden 82

Tack för er hjälp

Nu har vi valt färger!  Det blev magenta, mer mot mörk fuschi på mian tärnor och turkos på brudgummens tärnor, superfint ihop!!  Alla ska ha samma klänning :)

• BlackWIngedAngel
    bruden 82 skrev 2010-07-23 16:06:24 följande:
    Tack för er hjälpNu har vi valt färger!  Det blev magenta, mer mot mörk fuschi på mian tärnor och turkos på brudgummens tärnor, superfint ihop!!  Alla ska ha samma klänning :)
    Det låter jättefint, tycker jag! :)
  • BlackWIngedAngel
    Soldemor skrev 2010-07-21 13:45:09 följande:
    Det finns inte kvinnliga marskalkar. Namnen på brudföljet är inte kopplat till vilkendera partens uppvaktning de är, utan till könet på personen. Tärnor är kvinnor, marskalkar är män. 
  • bruden 82

Jag kallar min blivandes tärnor för bestgirls :)  för det är ju hans bestmans fast tjejer ;)

Svar på tråden Färg på marsalkerna då de är tjejer??