• 101010 Amor vincit omnia

kallor, pris

Nu har jag bestämt vad för bukett jag vill ha.... Ni som haft kallor, hur mycket kostade eran bukett??

• Svar på tråden kallor, pris
  • TheSecret

Frågade hos floristen om vad vita kallor kostade, 50:- styck! Dyrt styckepris om man jämför med fina rosor som går på ca 30:-

• passionsblomman

Kallor hör till de mer exklusiva blommorna.
    men det är svårt att säga generella priser. Dels för att de skiftar både över landets olika delar oh givetvis mellan olika butiker, men även över årets gång. Det är tillgång och efterfrågan och kvalité som avgör.
    Även hur kronan ligger i förhållande till euron spelar in, vilket gjort att snittblommor allmänt har stigit i pris under finanskrisen.

Sedan kommer vi till längd på stjälkarna och storlek på blomman (kvalitén)
    Det finns meterlånga Kallor och det finns kortisar på sisådär 25-30 cm.

Men det är inte ovanligt att Kallor kostar mellan 65-95 kr/st när de ska ha lite storlek och hålla hög kvalité.
    (fina rosor i sthlmstrakten ligger ofta en bit över 30 kr/st för övrigt, och 50 kr för Kallor är billigt där, medan det säkert är mer vedertagna priser i tex Småland och Skåne)

Summa summarum: du styr priset ganska mycket själv genom val av storlek, antal och typ av bukett.

• 20th century fox

jag gjorde en brudbukett idag med vita kallor där kallorna kostade 60 kr styck, det var en liten sort inte den stora. Stockholm.

Svar på tråden kallor, pris