Cerise blomma i håret?
Vilken blomma lämpar sig bra att ha i håret intill en lös knut i nacken? Något tips? En yvig, lagom stor vill jag ha.... gärna cerise....
Vilken blomma lämpar sig bra att ha i håret intill en lös knut i nacken? Något tips? En yvig, lagom stor vill jag ha.... gärna cerise....
pion kanske?
Lite stort tror jag men tack ändå!
Germini
Phalaenopsisorkidé
Ros
Dahlia
Yes, dahlia eller germini är nog ungefär vad jag är ute efter! Tror du att de blommorna går att få tag på i cerise eller mellanrosa/gammelrosa? Germini tror jag att jag har sett i någon slags mellanrosa nyans. Och att de är skapligt hållbara om man vill ha dem i håret i några timmar?
Kan man inte sprya brudslöja i serice också? Alla andra färger finns den i och massor med sådant är jättefint, kanske tillsammans med någon fin rosenknopp, liten sådan.
Lycka till med ditt bröllop
De finns i många olika rosa nyanser, däribland både "gammelrosa" och cerise. Mellanrosa vet jag inte vad du menar med, det finns ingen färg som heter så, men det kan du säkert visa floristen i butiken så det står klart vad du är ute efter för nyans. Är blomman bara av god kvalité och väl omhändertagen i de olika leden-så att den tex har dragit vatten ordentligt, så går det utmärkt att använda vilken som helst av de föreslagna i håret.
Brudslöja i cerise... låter spännande! Ska fundera på att ha det i min brudbukett.
Tack för tipsen! Mellanrosa - jag menar en ganska neutral nyans av rosa som inte är för ljus och inte för mörk - men det är svårt att prata färger i ord. :) Jag ska gå ut och kika i butikerna.