• goann

Bröllopsresa med eller utan sina barn? Hur gör man med en 1-åring t ex?

Om man råkar ha barn när man gifter sig, säg en ettåring...
    Kan man lämna denna hos mormor och morfar en vecka eller mer, eller tar man med dem?

Vi har alltid sagt att vi vill göra ngt coolt och äventyligt på vår bröllopsresa men inser att vi kanske får barn innan vi gifter oss

Hur gör man då?

• Svar på tråden Bröllopsresa med eller utan sina barn? Hur gör man med en 1-åring t ex?
  • Jennyåström

Jag tror att det är olika hur man göra o vill. Men jag o min blivande är för att barnen självklart ska med. Vi åker 3 veckor den 13 aug till Thailand. Men som sagt det är nog olika.

• PannePann

Vi skulle låta vårat (hypotetiska) barn vara hos farmor & farfar eller mormor & morfar. Bröllopsresan känns som vår resa, som kärlekspar. Familjesemestrar med barnen kommer sen..

Sen beroende på hur gammalt barnet är, kan man ju vara borta olika länge.

• Cherrygirl

Det valet står vi precis inför.. Vi har en två årig dotter.

Vi funderar på att åka en vecka till grekland utan barn.

bara tanken på att ha med vår tvååring på flyget i 4timmar och innan det en bilresa till sthlm eller gbg på 3-4timmar.

Skulle bli galet jobbigt att underhålla henne under alla dessa timmar..

• Aleta

Åk på något riktigt roligt och romantiskt tillsammans innan barnen kommer istället så att det är avklarat!

När barnen väl kommer är det inte så lätt att lämna bort dem som man kanske tror.

• emelia79

Vi vill inte vara utan våran 1-åriga lilla tjej så vi har valt resa som passar oss alla. Vi har hyrt ett hus i Thailand i 4 veckor. Då har vi vår bas där med allt vi kan behöva och sen gör vi småäventyr därifrån.

• fru2011kanske

Vi kommer åka på en kortare resa till NY utan barn, vår yngsta kommer då vara 2,5 år. En ettåring skulle jag inte vilja lämna mer än ett-max två dygn,det går ju inte att förklara för så litet barn att mamma och pappa kommer om en vecka..
    Så skulle vi vilja åka på en längre resa skulle vi ta med barnen.

• melondoft

Vi kommer faktiskt åka till NY en vecka utan vår son, som då är precis 1 år (han fyller 1 veckan innan vi gifter oss). Visst känns det nervöst och så men jag tror att det kommer gå jättebra. Han trivs verkligen hur bra som helst i andras sällskap och är väldigt trygg av sig. Först hade vi bara tänkt att åka i 5 dagar men kom fram till att det inte är så stor skillnad på 5 och 7 dagar. Skulle det skita sig totalt, ja men då får vi väl åka hem. Men jag vill inte ha med en 1-åring på ca 8-9 timmars flyg och sen i en mångmiljonstad. Känns inte rätt helt enkelt.

• RockTroll
    melondoft skrev 2010-07-25 20:05:16 följande:
    Vi kommer faktiskt åka till NY en vecka utan vår son, som då är precis 1 år (han fyller 1 veckan innan vi gifter oss). Visst känns det nervöst och så men jag tror att det kommer gå jättebra. Han trivs verkligen hur bra som helst i andras sällskap och är väldigt trygg av sig. Först hade vi bara tänkt att åka i 5 dagar men kom fram till att det inte är så stor skillnad på 5 och 7 dagar. Skulle det skita sig totalt, ja men då får vi väl åka hem. Men jag vill inte ha med en 1-åring på ca 8-9 timmars flyg och sen i en mångmiljonstad. Känns inte rätt helt enkelt.
    Vi funderar också på new york en vecka för det är inget resemål vi kommer göra med barn och vi vill gärna åka dit :) våran dotter är 2 år och 3 mån när vi gifter oss och vi ska fråga brorsan om han kan ta henne en vecka. Deras dotter är lika gammal så då har hon en kompis under hela tiden :)
  • pyrro

Vi åker om några vecor till Turkiet i en vecka. Min mamma kommer att bo hemma hos oss med våra två barn 1 år och 3,5 år. 1-åringen kommer inte att bry sig ett skvatt tror jag. Han trivs med mormor och jag tror inte han uppfattar om man är borta 2 eller 7 dagar. Den äldre kommer säkert att bli lite sur och sakna oss, men även hon är van att umgås med mormor och jag tror det underlättar att det är här hemma.

Hade vi itne haft barn hade vi nog åkt på en längre resa, men jag personligen vill inte ha med några barn på vår bröllopsresa (då hade vi nog helt skippat det och åkt på en familjeresa senare istället:)

Det beror ju helt på om man har personer som barnen är trygga att lämna med! Jag tror våra barn får det betydligt bättre hemma än att sitta på ett flyg och sen vara i värmen där nere-.......och vi får en "vuxenresa" som är SÅÅ efterlängtad mitt i småbarnsåren

Svar på tråden Bröllopsresa med eller utan sina barn? Hur gör man med en 1-åring t ex?