• 101010 Amor vincit omnia

Hur blir det på orgel

utan dina andetag och du är aldrig ensam?
    Funderade på att ha de i kyrkan... + 2 psalmer..
    Blir det för mkt tro?

• Svar på tråden Hur blir det på orgel
  • Cantaton

Ska du ha "Utan dina andetag" och "Du är aldrig ensam" som marscher? Eller menar du att dessa två ska vara solostycken (sång eller instrument)?

jag tänkte att kantorn ska spela dem med orgel..alt piano om det finns... eller d kanske blir helt galet?

• Cantaton

Alltså under vigselakten - inte som marscher? Det finns oftast piano i kyrkan, och jag tror att dessa sånger gör sig mycket bättre på piano än på orgel.

tror jag också att de gör.
    vi ska inte gå in i kyrkan som man vanligtvis gör, eftersom
    att det är en väldigt enkel och litet bröllop. tror som max att
    vi kan vara 8 st där... varav 4 st är under 4 år.

vi ska ha entt väldig litet o intimt bröllop, sitta ner med prästen o lyssna t musik osv. d var prästen som föreslog att okm vi hade önskemål om musik dikter tal osv. helt vanligt, men i all enkelhet :)

• Cantaton

Jag förstår Om det finns ett piano eller en flygel i kyrkan tycker jag att ni frågar kyrkomusikern om hon eller han kan tänka sig att spela dessa två sånger på piano

• Hoppe

du är så bra på att svara cantaton, nu fick jag fler svar på mina frågor om musik i kyrkan som jag ställde i en annan tråd! :)

jag hade också tänkt mig "utan dina andetag", tror du att det blir bra att spela dem på piano även om ingen sjunger till?

• Cantaton

Tack. Åh, vad bra att du fått fler svar! Jag hinner inte alltid svara så uttömmande. Just nu ska jag EGENTLIGEN packa för att komma med flyget till min kompis' bröllop Turkiet

Ja, jag tror att den blir fin på piano även utan någon som sjunger

Hoppe skrev 2010-07-25 13:25:47 följande:
    du är så bra på att svara cantaton, nu fick jag fler svar på mina frågor om musik i kyrkan som jag ställde i en annan tråd! :) jag hade också tänkt mig "utan dina andetag", tror du att det blir bra att spela dem på piano även om ingen sjunger till?
Svar på tråden Hur blir det på orgel