• Planer

provsmakning av menyn?

Undrar hur ni har bestämt menyn till bröllopet?

Vi har bokat den catering som vi vill ha (gifter oss augusti 2011) och när vi bokade så frågade jag om provsmakning ingick. Han svarade då att JA, men jag kan ju inte göra allt!!! Jag svarade då nejnej, det förstår vi. Jag tyckte det var lite pinsamt för det va massa andra människor där så jag ville inte gå in mer på detaljer.
    Vi har fått en lista av honom med olika menyer som han har satt ihop för bröllop. Och det ser jätte bra ut! Vi kommer nog att välja en förätt och varmrätt som passar ihop men sen byta ut och ta en annan dessert.
    Har ni eller ska ni provsmaka HELA menyn? ingår det för er eller betalar ni extra för det?
    tycker bara att om man kommer att betala mellan 25-30 tusen så borde det väl ingå att provsmaka HELA menyn!

• Svar på tråden provsmakning av menyn?
  • Sanna2010

Vi vlade ut förätt, varmrätt och dessert och provade hela! När han serverade oss maten berättade han exakt vad allting va för något!
    tex tyckte vi att det va lite för mycket bär på pannacottan, då anteckande servitören det och det står med inför bröllopsmiddagen!

Så när vi provåt disskuterade vi verkligen maten och om vi inte var nöjda med nåt eller ville göra nån ändring, så va det inga problem!

Vi känner ägaren till restaurangen, så vi blev bjudna på provsmakningen. Vet dock inte hur det gör med par som de inte känner...

Men cateringsfirman måste ju mena att ni ska välja ut EN meny, för att sedan provsmaka den?! Alltså en förätt, en huvudrätt och en dessert (å inte alla deras alternativ)

• Bride in leather

Vi har inte fått provsmaka ett dugg,det har inte ens erbjudits.

• Skumboll

Jag vet inte alls hur det brukar vara men nja, jag tycker nog att det är lite väl mycket begärt att få smaka hela menyn. Vi kommer med köksmästaren ta fram förrätt, varmrätt och dessert som passar oss, dessa kommer vi sedan få provsmaka (ingår i priset).

• sleepylucy

Vi fick provsmaka hela vår meny. Vi har beställt catering för ca 75 personer plus 3 serveringspersonal och hela kalaset kommer gå på runt 35,000kr. Så det kändes verkligen bra att vi fick provsmaka varenda liten bit av vår buffe innan bröllopet. Vi gjorde lite små justeringar och precis som Sandra2010 diskuterade vi hela tiden med kocken vad vi ville ändra på och det gick så bra så.

Men vi kommer betala för själva provsmakningen. Hade verkligen inte förväntat mig att cateringfirman skulle stå för det. Vi var fyra personer som var och provsmakade och vi kommer alltså betala för 79 personer när vi får får fakturan efter bröllopet. Tyckte det var helt ok och rättvist.

Svar på tråden provsmakning av menyn?