• Tinzi

Liten kyrka i Göteborg?

Vi blir ca 50-60 gäster MAX & vill inte ha en för stor kyrka. Gärna vit, ELLER i lantligt läge m. naturen inpå knuten.

Några tips på kyrka i eller NÄRA Göteborg?

• Svar på tråden Liten kyrka i Göteborg?
  • kikki kikki

Det finns en liten kyrka mellan nya ullevi och stampgatan.....den ligger inne på en liten vägstump.....den är vit och är jättefin invändigt.
    Den heter Marias kyrka och tillhör Domkyrkan. Marias kyrka tillhörde dom fattiga förr och det röda trä huset som ligger intill är gbg gamla fattighus.

åk gärna dit och titta för den är finare än man kan tro och många vet inte ens om den.

Det var tänkt att jag skulle ha gift mig där 2008 men det blev inte så.

• Trasan99

Lundby gamla kyrka stämmer nog in på din beskrivning, och så finns det ju allas favorit: S:ta Birgittas kapell, men då gäller det att vara ute i god tid...

• Tinzi
    kikki kikki skrev 2010-07-26 16:32:27 följande:
    Det finns en liten kyrka mellan nya ullevi och stampgatan.....den ligger inne på en liten vägstump.....den är vit och är jättefin invändigt. Den heter Marias kyrka och tillhör Domkyrkan. Marias kyrka tillhörde dom fattiga förr och det röda trä huset som ligger intill är gbg gamla fattighus.åk gärna dit och titta för den är finare än man kan tro och många vet inte ens om den.Det var tänkt att jag skulle ha gift mig där 2008 men det blev inte så.
    Letar & letar efter marias kyrka, men inget resultat :(

Det finns en liten kyrka mellan nya ullevi och stampgatan.....den ligger inne på en liten vägstump.....den är vit och är jättefin invändigt. Den heter Marias kyrka och tillhör Domkyrkan. Marias kyrka tillhörde dom fattiga förr och det röda trä huset som ligger intill är gbg gamla fattighus.åk gärna dit och titta för den är finare än man kan tro och många vet inte ens om den.Det var tänkt att jag skulle ha gift mig där 2008 men det blev inte så.
    Letar & letar efter marias kyrka, men inget resultat :(

Trasan99 skrev 2010-07-26 17:08:44 följande:
    Lundby gamla kyrka stämmer nog in på din beskrivning, och så finns det ju allas favorit: S:ta Birgittas kapell, men då gäller det att vara ute i god tid...
    Tack! Hittar jag inte nån annan blir det definitivt s.ta Birigttas :) Ska gifta oss 2012 så borde ju nån tid :)
  • JollyO

Björlanda kyrka är liten, vit och ligger jättefint i naturen. Samma gäller även Tuve gamla kyrka.

• Tinzi
    Hittade nu!" tack!
  • Tinzi
    JollyO skrev 2010-07-27 18:07:38 följande:
    Björlanda kyrka är liten, vit och ligger jättefint i naturen. Samma gäller även Tuve gamla kyrka.
    Tack, jätte fin var den :)
Svar på tråden Liten kyrka i Göteborg?