• AnLa

Dubbelsida i Publisher - hur?!

God kväll
    Jag sitter och pillar med Publisher för vårt festprogram. Mycket ambitiöst har jag ritat en tidslinje över vårt förhållande, och skannat in denna. Bilden skulle jag vilja lägga in över mittuppslaget i programmet... När jag lägger in det över två sidor delas bilden itu.

Hur gör jag för att detta inte ska ske - dvs att en bild löper över mittuppslaget utan att delas?!

Tack!

• Svar på tråden Dubbelsida i Publisher - hur?!
  • ProjectX

Vad är det för "storlek på festprogrammet? Alltså halv A4 folder eller liknande?
    Är det i programet det ser delat ut eller när du skriver ut?
    Vad är det för format på bilden?

Jag använder formatet halv A4 för mitt program och har lagt in bilden på bordsplaceringen i mittupplaget, och det är inga problem för mig. Den blir "hel".

• AnLa

Hmmm, jag har A5, broschyr, från en mall...med en ram inuti sas. Försöker hitta var jag tar bort ramen etc för ett uppslag men hittar det inte.

• ProjectX

AnLa skrev 2010-07-29 19:48:57 följande:
    Försöker hitta var jag tar bort ramen etc för ett uppslag men hittar det inte.

Det kan du göra genom att under "Page Navigation" högerklicka på uppslaget du vill ta bort mastern på och välja Master Pages->None.

Har du fortfarande proble med att bilden delas efter det?

• Erik och Pernilla

publisher är verkligen grymt, ...vi använde också det verktyget och det sparade massor av tid. 
    här är vår mall om någon skulle titta in på den här tråden.  

Svar på tråden Dubbelsida i Publisher - hur?!