• Getingflicka

Gifta sig på en måndag?

Hej!

Jag är helt ny här och jag har en fråga...
    Jag och min sambo förlovade oss 090606 och vi skulle tycka att det vore lite speciellt att gifta oss på samma dag, alltså 110606. Bara det att det är på en måndag...
    Vi ska inte gifta oss i kyrkan utan ha en vigsel hemma i trädgården. Vi har inte tänkt och bjuda jättemånga heller utan bara dom närmaste... Kan man ha ett bröllop på en måndag?

• Svar på tråden Gifta sig på en måndag?
  • Soldemor

Klart man kan! Jag har själv haft vigsel en ons el tor samt varit med på två andra vardagsvigslar. Tänk bara på (vilket du säkert gjort redan) att varsko gästerna i god tid, då säkert en del av dem arbetar på måndagar.

• Casmel

Klart du kan :) Det blir nog inte värsta nattfesten eftersom alla kanske inte har semester men om ni vill ha ett litet fint bröllop hemma så funkar det såklart
    Tänk bara på att skicka ut inbjudningar ganska tidigt då många planerar sina semestrar tidigt på året..

Lycka till

• Superstarfia

Klart man kan, speciellt eftersom det är en helgdag...

• Getingflicka

Tack för alla svar :)

Hur tidigt tror ni att man måste skicka ut inbjudningskorten?

• Superstarfia

2-3 månader innan är ju lagom..

• Greeneyes

Vi gifter oss på en måndag, men det är utomlands. Framför allt för att det är så mycket billigare med vår lokal etc. Dock kommer vi att bjuda ca 70 gäster, men tänker att de som kommer ju ändå lär ha behövt ta ledigt även måndagen om man tar en weekend-resa, och de flesta verkar väldigt positiva.

Bara ni förvarnar långt i förväg så är det säkert inga problem

• källerudd

Det är klart det går..jag gifte mig igår, en helt vanligt onsdag...inga problem =) Vi skickade inbjudningarna redan i februari eftersom att vi gifte oss mitt i semestern...

• sisssi

Vi var på måndagsbröllop för några år sedan och det var värsta festen på kvällen!!! Veckan blev liiiite jobbig men det gick bra! Har för mig att vigseln var vid 16-tiden så då kunde man jobba halva dagen om man så ville.

• b2you

Klart du kan då det är Nationaldagen och alla är lediga

Svar på tråden Gifta sig på en måndag?