• Joseful

Min sambo har beställt brudbuketten.....!

Idag har min sambo varit och beställt min brudbukett och sin corsage och sen några blommor till kyrkan.

Han fick en bild på vad jag ville ha ungefär så det ska bli så himla spännande att se sen när det är dax! :D

• Svar på tråden Min sambo har beställt brudbuketten.....!
  • kikki kikki

Oj....skrattar.....det vette tusan om jag hade vågat låta min gubbe göra.

• Marängtrollet

Vad romantiskt på något vis! Pappa köpte mammas brudbukett och hon var jättenervös, men den blev precis som hon önskat sig=)
    Jag är nog inte modig nog för att släppa lös min gubbe dock, då får jag nog smita in i butiken och kolla....

• Aleta

Vad kul! Ni kör enligt gammal svensk tradition!

Ska ni göra så att han hämtar den också och lämnar över den på kyrktrappan (eller precis innan fotograferingen om ni fotograferas innan)?

• passionsblomman

Roligt att någon tar fasta på vad brudbuketten egentligen från början var: en kärleksgåva på bröllopsdagen från brudgum till brud.

Hoppas han ger dig den om och om igen-på era framtid bröllopsdagar! Det är så himla gulligt när gamla farbröder kommer in i butiken och beställer likadana blommor deras fru hade i buketten för massor av år sedan.

• zunzilk

är det tradition? Isåfall vad betyder det? De flesta traditonella handlingar brukar ju ha en mening.. :)

• passionsblomman

zunzilk skrev 2010-07-30 14:47:03 följande:
    är det tradition? Isåfall vad betyder det? De flesta traditonella handlingar brukar ju ha en mening.. :)

Se ovan!

• kikki kikki

Har du fått tala om vilken färg och blommor du vill ha i den? eller blir det en total överaskning?

• Aleta
    passionsblomman skrev 2010-07-30 14:46:46 följande:
    Roligt att någon tar fasta på vad brudbuketten egentligen från början var: en kärleksgåva på bröllopsdagen från brudgum till brud.Hoppas han ger dig den om och om igen-på era framtid bröllopsdagar! Det är så himla gulligt när gamla farbröder kommer in i butiken och beställer likadana blommor deras fru hade i buketten för massor av år sedan.
    Det är verkligen underbart att höra, dessutom så blir det inte så mycket kontroll av varenda detalj av bruden vilket ibland går till överdrift.

Snacka om romantiskt, kärleksgåva som kommer varje år!

• Pärlis

Så gjorde vi också =) Min älskling var o beställde min bukett, min tärnas bukett och så hans corsage o hans best mans corsage.
    Det var jättespännande att inte ha sett buketten förrän strax innan vigseln.
    Och den var sååå underbart vacker! =)

• Aleta
    Pärlis skrev 2010-07-30 14:55:32 följande:
    Så gjorde vi också =) Min älskling var o beställde min bukett, min tärnas bukett och så hans corsage o hans best mans corsage. Det var jättespännande att inte ha sett buketten förrän strax innan vigseln.Och den var sååå underbart vacker! =)
    Underbart!
  • BlackWIngedAngel
    passionsblomman skrev 2010-07-30 14:46:46 följande:
    Roligt att någon tar fasta på vad brudbuketten egentligen från början var: en kärleksgåva på bröllopsdagen från brudgum till brud.Hoppas han ger dig den om och om igen-på era framtid bröllopsdagar! Det är så himla gulligt när gamla farbröder kommer in i butiken och beställer likadana blommor deras fru hade i buketten för massor av år sedan.
    Så gjorde min pappa när mina föräldrar firade silverbröllop. :)

Jag kommer dock bestämma själv hur blommorna ska se ut, alla traditioner till trots. Däremot blir vigselringen en överraskning för det kommer min blivande välja själv, vilket är både nervöst och spännande.

• havelina

Vad spännande! Min fästman kommer också att fixa min bukett, jag litar helt och fullt på att den blir vacker, är bara såå nyfiken!

• zunzilk

blir nästan i´nspirerad till att låta min BM fixa buketten... Låter ju som en fin tradition. Urgulligt ju!
    Enda med min BM är att han trivs med att jag fixar allt, men det här kanske vore ngt för honom, då blir han ju mer delaktig.. :)

• Joseful

Ja, visst är det gulligt!

Han erbjöd sig själv fatiskt vilket chokade lite :)

Han fick som sagt 2 bilder att utgå ifrån men han ändra på dom sa han så jag har ingen aning alls :P

Han ska hämta dom och ge mig dom innan vi ska fotograferas.

Jag hade lite svårt för tanken på att han skulle köpa den i början kan jag erkänna men ju mer jag tänkte på det ju mer gillade jag idén.

Lägger in en bild sen när jag fått den :P

• Zia 20090618

Hehe jag låter inte min blivande bestämma men däremot kommer min mamma få vissa direktiv och sedan helt själv få beställa hem blommor och sedan binda den. When it comes to flowers, I trust her with everything :P Förmodligen kommer hon även få ta hand om blomdekorationerna vid borden.

Hon visade sig vara vilja vara väldigt engagerad av "enda dotterns och dessutom äldsta barnets bröllop" (är först ut i släkten också) så detta med att fixa alla blommor blir perfekt för henne :)

• Houdini

När jag gifte mig förra gången var det han som bestämde blommor och färgerna i Buketten jag valde dock formen. Vigselringen såg jag inte fören han satte den på mitt finger.

Sen hade jag buetten hemma i två veckor innan den vissnade.

Överenskommelsen var att han skulle köpa dom blommorna till mig var år på bröllopsdagen men han glömde allt beställa dom, går inte att få tag på blåa nejlikor och vita fresior hur som helst inte.  Så  det brukade bli jag som köpte blommorna.

När vi firade åttaårig bröllopsdag fick jag 80 st gerrberra 10 för var år vi varit gifta, då kunde jag inte riktigt klaga på att det var fel blommor

Svar på tråden Min sambo har beställt brudbuketten.....!