Inlägg från: dreams come true |Visa alla inlägg
  • dreams come true

Tips på enkla inbjudningskort att göra själv?

20110820: Åh vad smart du har gjort med de tre korten. Har funderat lite över hur man faktiskt ska få plats med all info man vill ha med. Och din idé var ju verkligen jättebra... Har nog med den i bakhuvudet när jag ska börja göra kort!

• dreams come true

20110820:
    Vilken storlek på papper har du använt?
    Gjorde en "prototyp" på kort igår, blev bra, men kändes  lite llitet...

• dreams come true

20110820: Jag har koll så långt att du vikt en liten flärp och sedan limmat ihop  den med det andra pappret. Men förstod inte riktigt hur du gjorde sedan, med den andra kortsidan.... Får kika in i ditt bildgalleri igen och se om jag förstår bättre..
    Väntar med spänning på din fullständiga beskrivning...

Den jag gjorde igår gjorde jag av 30,5*30,5 papper. Då får man ju ut tre ex på varje papper men dom blev lite kortare. Jag vek först en liten ficka, och så vek jag igen för att få själva öppningen...

• dreams come true

Jo men nu tror jag att jag förstår. Du limmar det "hela" kortet på baksidan av det med av klippta hörn? och limmar sedan fast den lilla flärpen med avklippta hörn på framsidan av det "hela" kortet?

• dreams come true

20110820: Tror jag vet hur du menar... Får prova mig fram lite. Eller så kör jag helt enkelt på de stora papprena men i "enkelt" utförande. Det blir då lite kortare...frågan är om man får plats med allt man vill då...

Svar på tråden Tips på enkla inbjudningskort att göra själv?