vår best mans pappa och bror dog idag
Min blivande mans bästa vän och tillika best mannen på vårt stundande bröllop förlorade både sin pappa och bror idag. Det känns så overkligt och hemskt och framförallt är det en stor chock. hur fan kan det få vara så jävla orättvist.
det har som sagt hänt idag och min sambo ska åka hem till honom i morgon eftersom vi befinner oss på annan ort just nu.
vad tycker ni är det bästa att göra nu. bröllopet kommer ju givetvis längst ner på prioriteringslistan i det här.
jag vet ju redan att han planerat ihop en supersvensexa för min sambo som skulle gå av stapeln om ett par veckor. bör vi ens nämna detta och då menar jag bara med orden -strunta helt i detta nu och lägg tiden på din mamma och din egen familj. låter dumt att ens ta upp det tycker jag men det är mest för att han inte ska känna att han behöver tänka på något.
hur hanterar vi hans situation som best man på vårt bröllop. självklart kommer vi fråga honom längre fram om han känner att han fortfarande vill och orkar ha den rollen. men även om han bara vill vara med som gäst är det ju en familjehögtid med mycket känslor inblandade redan med våra pappor som håller tal osv. tycker det känns så hemskt att få ha all denna lycka och liksom köra upp den i ansiktet på honom en sån här dag. det kommer inte hinna gå så många veckor heller. att säga att han inte ens behöver komma med om han vill känns ju nästan som om man stöter bort honom som typ "vi orkar inte ha med någon som är ledsen på vår lyckliga dag" tvärtom vill vi ju bara ta bort pressen från honom.
ja långt blev det, hur går era tankar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-02 20:44
Jag säger ett stort tack till alla ni fina människor därute!
Vi har bestämt oss för att det är den här killen som är min blivandes best man oavsett om han är på plats eller inte och det får han veta när han själv väljer att ta upp bröllopet. han har vår fullaste förståelse om han väljer att inte närvara men han kommer ändå vara min sambos bestman och min sambo ska ge honom en tackgåva i vilket fall som innebär att de två reser bort ett tag och gör något roligt ihop bara dem.
svensexan ska/skulle varit inte nu till helgen men nästa och bröllopet den 18e september så det finns inte mycket tid till eftertanke och låta chocken sjunka in men vi tar det i bestmannens takt och får helt enkelt vänta och se. det värsta är nog hela grejen med att vi nu står inför vårt livs stora dag och planerar ett bröllop samtidigt som han planerar två begravningar. fan...