hur drar ni gränsen?
Vi hade över 100 personer på vår lista först och fick banta ner det rejält till 65. Vi bjöd inga barn då jag inte tycker hör hemma på en sådan fest. Min mans systrars barn fick komma, bara av den anledningen att de inte fick någon barnvakt och de bodde nästan precis bredvid festlokalen och de hade en nykter person som tog hand om dem.
Annars var det svårt att dra gränsen! De som hade en partner som de "kilade stadigt" med fick inbjudan, inte de som hade dejtat högst en månad och som vi aldrig hade träffat. De visade sig dessutom senare att de inte ens höll ihop till bröllopet!
Sedan fick vi börja dra ner på vännerna och fundera över "hur ofta ses vi egentligen och hur är det när vi väl ses? Hur bra vänner är vi?"
Och sådär fick vi hålla på. Till slut var vi nere i 65 och alla gäster kändes helt rätt att ha där! De flesta var nog från min sida skulle jag tro, men det var inget vi diskuterade på vems sida de kom från MEN det var viktigt att det kändes rätt för oss båda med de gäster vi bjöd.