• apan80

Svårt att gå i högklackat

Jag är inte alls van att gå med högklackat. Är lite nervös att jag kommer att se dum ut om jag stapplar runt med mina brudskor på bröllopet. Tänk om jag ramlar eller vrickar foten?

Jag kan ju träna på att gå i dem hemma men ska jag ha ett par ombytesskor med mig? Eller ska jag strunta i de högklackade helt och hållet och satsa på ett par lägre?

• Svar på tråden Svårt att gå i högklackat
  • Farytopia

Jag har själv väldiga problem med högklackat, gillar det inte heller o kan inte gå normalt, o ha oxå storlek 35-36.
    Till slut hittade jag ett par från märket GARBO tror jag det heter, supersköna med mindre o bred klack! så jag inte vinglar. De kostade 800 kr men helt klart värt det känns det som nu.
    Annars va jag inne på o designa egna brudskor som man kan bestämma höjd o bredd på klacken, ite speciellt dyrt faktiskt.
    Allt jag provade i affärerna kändes liiite för högt o för vingligt.
    Lycka till!

• Farytopia

Jo GABOR va det nog.....blandar ihop det hela tiden De är supersköna iallafall.

• blikarlsson

Jag, som är en gammal osmidig fotbollsspelare, kommer att ha 7 cm höga klackar under fotografering och vigsel - för att slippa lägga upp klänningen, vilket skulle förstära utseendet på släpets brodyr... Sen kör jag på ett par härliga, smidiga och dansvänliga skor när allt det "formella" är över!

• elinville

jag ska ha klackar under vigseln sen har jag köpt ett par mindre fina platå med samma höjd som klackarna men där man inte går på tå utan hela skon är lika hög. Tänkte det kunde vara bra när man dansar "disco" sen Och sen syns de inte under klänningen

• Flodis Hjärtat

Jag kör nog på ngt riktigt högt och i rolig färg. Tror nog att jag investerar i ett par manolo blanik eller loubourtinti ( ursäkta stavningen) Det har alltid varit min dröm!

• Etheleglin
    blikarlsson skrev 2010-08-07 21:46:47 följande:
    Jag, som är en gammal osmidig fotbollsspelare, kommer att ha 7 cm höga klackar under fotografering och vigsel - för att slippa lägga upp klänningen, vilket skulle förstära utseendet på släpets brodyr... Sen kör jag på ett par härliga, smidiga och dansvänliga skor när allt det "formella" är över!
    Men när man lägger upp klänningar brukar man ju inte röra släpet? Det går att lägga upp bara i "framkant".
  • lovis80

Som de flesta skrivit är det bara att öva. jag skulle rekomendera att öva på olika underlag, oftast halare inne än ute Tänk på hållning och att ta korta men hela steg, dvs sträck ut knät så du inte stapplar fram (lätt att det blir så när man är ovan och syns ju mer om du ska ha kort klänning) Tänk också på att lägga tyngden på tån och inte på hälen som när du tar ett vanligt steg.

Skorna blir lättare att gå i ju bredare klacken är så lättast är ju en kilklack.

Hoppas jag kunde vara till nån hjälp...

• BlackWIngedAngel

Etheleglin skrev 2010-10-27 00:38:05 följande:
    Men när man lägger upp klänningar brukar man ju inte röra släpet? Det går att lägga upp bara i "framkant".
    Det går även att lyfta en kjol i midjan om klänningen är delad.

blikarlsson skrev 2010-08-07 21:46:47 följande:
    Men hur fungerar det? Kommer du inte att trampa på kjolen under festen då?
  • litet hemligt bröllop

jag tänkte ha ballerina med spetsmotiv på :)

Svar på tråden Svårt att gå i högklackat