Inlägg från: Biscuit |Visa alla inlägg
  • Biscuit

Åka till Tyskland eller handla via nätet?

Vi bor också i sthlm och jag funderar på att åka till Tyskland. Har inte räknat på om det blir billigare eller inte men tänkte i så fall göra en grej av det, typ mini-semester. Känns ju tugnt att sitta och köra 70-80 mil eller vad det nu kan va för att bara handla och sen köra hem igen.

• Biscuit

Snigel Bee skrev 2010-08-10 15:30:53 följande:
    Hur mkt handlar ni för att spara så mkt pengar? Alltså hur mkt ska man handla för att tjäna på det! Så svårt att räkna på hur mkt man ska ha, man vill ju ha o dricka men samtidigt inte så att det blir fyllefest! Vi kmr vara runt 50-60 pers!

Jätte svårt att planera hur mycket dryck som går åt efter middagen tycker jag.
    Till middagen så räknar vi såhär:

1 glas skumpa till brudskål
    1 glas vitt vin förrätt
    2 glas rött till varmrätt, alt vitt/öl/alko fritt
    (1 gals dessertvin)
    avec till kaffet till gamlingarna :)

Men sen då...???

• Biscuit

Åhh jag vill också veta hur mycket ni köpte av allt. Att det bli lite över gör inget, det kan säkert gå åt på någon annan fest men att det tar slut vore en fasa.

• Biscuit

20110820: Såg att du skulle gifta dig i Eskilstuna? Vi kommer också gifta oss där i krokarna, Rytternekyrka närmare bestämt, festen på Fiholm, samma datum. :)

• Biscuit

KatjaB skrev 2010-08-11 10:11:38 följande:
      nej vad kul, ska ni också ha festen på fiholm? Säg till om du vill ha några tips på nåt eller så. det är verkligen helt fantastiskt fint där nu när orangeriet är färdigt.

Åhh va kul, när gifte ni er? Orangeriet kändes perfekt för oss, ljust men ändå lite rustikt. Vi var där och tittade innan det var klart men har sett några bilder på hemsidan nu som ser superfina ut. Vi blir nog närmare 90 personer men hur stälde ni upp borden?

Jag ska maila och fråga men vet du om de har någon ljudanläggning eller ska man hyra det?

• Biscuit
    20110820 skrev 2010-08-11 11:29:57 följande:
      Kommer inte från E-tuna så jag har ingen aning om var det ligger
    Nej inte vi heller, tyckte bara att det var lite kul att vi gifter oss 2 mil ifrån varandra på samma datum.

KatjaB: jo men det är orangeriet som vi ska ha festen på, vart gift ni er?
Svar på tråden Åka till Tyskland eller handla via nätet?