Tänkte inte innan jag öppnade munnen
Jag är så himla dum. Min pojkvän sedan 5 år tillbaka friade förra veckan, jag sa självklart ja då jag älskar honom över allt annat. Det är bara det att själva frieriet var väldigt plötsligt och inte särskilt romantiskt, och jag blev därför rätt chockad. Jag har (pga jobbiga händelser tidigare) ganska stort kontrollbehov och jag tror att detta, i kombination med min sago-bild av hur ett frieri ska gå till (typ så som man ser på film), gjorde att jag blev lite besviken över själva frieriet. Trots detta hade vi sedan en underbart romantisk helg tillsammans, men i förrgår kläckte jag ur mig att frieriet kunde ha varit lite mer romantiskt och min pojkvän blev förstås jätteledsen. Jag vet att det var fruktansvärt orättvist och otacksamt av mig och säga nåt sånt, men det bara slank ur. Jag önskar verkligen att jag kunde radera de sista två dagarna ur mitt och hans minne, men det går ju inte.
Jag vet helt enkelt inte hur jag ska ställa allt tillrätta. Han säger att han fortfarande älskar mig lika mycket och han bara behöver lite tid, men jag skäms något oerhört och är helt förstörd. Vi skulle berätta för familjen nu i helgen, men ingen av oss är särskilt sugna på det just nu. Ska också gå och beställa förlovningsringar men jag kan inte riktigt uppbringa någon glädje över det.
Är det någon som har några bra råd?