• my missis

Hjäälp! Jag blir galen på mitt hår

Jag har provat varmluftsborste, blir bara kattsk-t. Igår köpte jag en babyliss icurl, jag får INTE till det, svärmor får INTE till det. Jag har provat spolar vilket är bäst hittills, men inte tillräckligt bra. Jag har anv loreals hotcurl som stadga, funkar oxå sk-t.
    Jag vill ha lockigt och det mesta utsläppt, men vet inte hur ag ska få det så.

• Svar på tråden Hjäälp! Jag blir galen på mitt hår
  • Glamourama

Hej!
    Har du provat att locka med plattången?
    Blir snygga glammiga lockar. Lite trixit men sitter i i flera dar. Ta en slinga hår rulla upp ett varv och dra nedåt.
    Lycka till!

• mattiasFästmö

Du har ingen i din närhet som kan såntdär? För jag har förstått att det där är en teknik som sitter i handlederna. Våran toastmadame kan göra de utsöktaste lockar bara med en platt tång, medans jag kan vrida mig halvt fördärvad med alla dessa slags prylar och får ändå inte till det snyggt.

• Dolly84

kolla på youtube "locka håret med plattång"

• Ängla80

Har också provat Babyliss Icurl och den funkar inte för mig. Jag får inte till några lockar och det lilla jag får till försvinner på en gång. Jag har nu införskaffat värmespolar och det funkar riktigt bra. Babyliss Ceramic värmespolar. Men det är lite trixit och man får försöka ett par gånger för att få det bra. Viktigt med värmeskyddande i och någon läggningsvätska som ger stadga. Likaså viktigt hur man tar ut dem.

Lycka till

• swee1

Gamla hederliga papiljotter/självhäftande papiljotter kanske? Meckigt och tidskrävande men fungerar kanon på mitt spikraka långa hår. Tvättar och torkar, sätter upp på olika stora rullar och varvar horisontal/vertikal, annars är det tantvarning, sprayar varje test med spray innan jag rullar alt tar läggningsvätska, låter vara en stund, sminkar och äter oftast under tiden,  ibland ganska länge, fönar så rullarna blir ordentligt heta, låter svalna, tar ut dem nacken först, sprayar, tuperar rötterna och slutfinish med locktång.

Självhäftande passar inte allas hår dock, de trasslar lätt men fungerar på mitt  som liknar asiatiskt.

Bra spray är viktigt, har en lättare när jag rullar och när jag tar ut dem är det Proffs rosa budgetvariant som gäller, har provat dyrare men den här är enda som håller :)

• Ängla80

swee1 skrev 2010-08-07 16:23:16 följande:
    Gamla hederliga papiljotter/självhäftande papiljotter kanske? Meckigt och tidskrävande men fungerar kanon på mitt spikraka långa hår. Tvättar och torkar, sätter upp på olika stora rullar och varvar horisontal/vertikal, annars är det tantvarning, sprayar varje test med spray innan jag rullar alt tar läggningsvätska, låter vara en stund, sminkar och äter oftast under tiden,  ibland ganska länge, fönar så rullarna blir ordentligt heta, låter svalna, tar ut dem nacken först, sprayar, tuperar rötterna och slutfinish med locktång.Självhäftande passar inte allas hår dock, de trasslar lätt men fungerar på mitt  som liknar asiatiskt. Bra spray är viktigt, har en lättare när jag rullar och när jag tar ut dem är det Proffs rosa budgetvariant som gäller, har provat dyrare men den här är enda som håller :)

Rullar du dem alltså vertikalt och horisontellt för att få mer rufsiga lockar? Brukar du rulla dem åt samma håll, dvs inåt eller utåt eller varvar du?

• swee1

Jag rullar typ två rullar horisontellt och en vertikalt osv, vertikalt får man korkskruvar speciellt om man tar de minsta rullarna och lite hår.

• Joseful

jag har babyliss icurle och det blir jätte fint på mig och håller hela dagen och kvällen med skum innan och spray efter!

Finns instruktioner på deras hemsida tror jag, är inte så svårt som det först verkar! :)

• 23maj2009

Jag var frisör i mitt tidigare liv :) så jag vet vad olika det är på olika hårtyper..
    Det är inte lätt om man inte kan få till det.

Se till att be någon som kan hjälpa dig. Det är mitt tips!
    Annars skulle jag bli galen och drömma mardrömmar.

Vissa hårtyper är superenkla och vem som helst kan få till snygga lockar.. men så är det inte för alla.

• my missis

Äntligen får jag till det med min icurl, nu måste ag bara få tag i en bra produkt som ger både stadga och muka lockar. Har provat lóreals hot curls men det gör håret risigt och glanslöst.

• DOL

Mitt bästa tips för lockigt hår är självhäftande spolar (ingen värme, det har jag aldrig provat). Rulla i dem i nytvättat hår (med läggningsvätska eller något liknande) och låt det torka eller blås håret tort och sen ta sen ut dem och spraya.

Att sätta i dem går ganska snabbt om man inte har allt för små rullar och den fixar sig frisyren nästan av sig själv :)

• TalisQualis

Vill bara flika in och säga att man bör komma ihåg att inte ha använt balsam i håret innan för då blir det inga lockar. Så klart vet jag inte om det är så för alla, men mitt hår funkar så i alla fall  Nått som jag tycker är enkelt och smidigt är värmespolar! Allt "sköter sig själv" då. Jätte smidigt!

• perfektionista

Ha en värmeskyddande produkt med stadga i innan, och dra inte i lockarna förrän håret är helt kallt. Många ruffsar med håret när det fortfarande är varmt, och då blir det risigt.

• aliina5000

1. Platta håret

2. sätt i silisondroppar

3. locka med locktång.... helst på HÖG värme

4. efter varje lockad lock, ta en hårnål och fäst locken, spraya och låt sitta i tills hela håret är klart

5. Om du har clipon extensions...locka dem också

5. sätt i dina clip on extensions...

6. kamma, separera håret med fingrarna

det finns en bra sida för sånt här med bilder, instuktioner..

www.swedenglamhair.se

• Ängla80

Nu har jag också fått lite lockar med min Babyliss Icurl, de blir ganska fina även om det tar lång tid och de blir inte så hållbara. Så gör jag som man ska.

Blir bättre med värmespolar måste jag säga. Men Icurlen kommer jag att använda för den rätta finischen.

Svar på tråden Hjäälp! Jag blir galen på mitt hår