• AnRe

När skicka inbjudan?

Vi har tänkt att gifta oss i augusti nästa år och funderar lite över när man ska skicka inbjudan. Helst då folk gör upp sina semesterplaner tidigt och man vill ju gärna att de man bjuder in verkligen kan komma. Är det tidigt att skicka inbjudan i mitten på februari? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden När skicka inbjudan?
  • Niini

Tja.. önskemål om semester brukar väl börja cirkulera sådär januari-mars. Vi gifter oss i maj o kommer troligen sända ut inbjudningarna i slutet på februari/början på mars åt de som bor i samma land. De som bor utomlands skickar vi lagom till jul ;)

• apan80

Vi gifter oss nästa lördag och vi skickade ut ett mejl till alla inbjudna i mars tror jag att det var. Och förvarnade lite. De riktiga inbjudningskorten skickade vi ut i maj.

• mattiasFästmö

Ja detdär med semestrar är ju bra att ligga före. Vi skickade ut inbjudningarna i början på Juli och gifter oss i slutet på Oktober. Men vi valde att vara ute i god tid just för att folk åker till fjällen och utomlands den tiden, plus att det är ridtävlingar och allt vad folk pysslar med. Så jag skulle rekommendera att hellre vara ute i god tid än att folk har en utomlandsresa som inte går att omboka.

• Bride in leather

Du kan ju alltid skicka ut save-the-date

• RockTroll

Vi gifter oss i slutet av juli och kommer nog skicka redan i jan-feb för på många arbtesplatser början man ju plamera semester då. På min m2bs jobb tex så måste dom ha anmält semester fredan i februari.

• MaybeBride09

Det beror ju på lite. Om du skickar ett mejl till alla med mejl och ringer till dom andra en bra bit i förväg så kan du ju skicka ut inbjudan senare. Vi gifter oss först nästa år i oktober, men vi kommer nog skicka ut inbjudningarna i april bara för vi vill slippa skicka ett "save the date" kort. Känns onödigt med dubbelt porto.

Men senast 3 månader innan har jag för mig att man ska skicka.

• AnRe

"Save the date" känns ju lite näääe, över det hela. Det blir nog att skicka ut inbjudningar i mitten feb/ början på mars. Så får det bli tror jag allt!

Tack för era synpunkter!

Svar på tråden När skicka inbjudan?