• Lina Lina

Borglig vigselförrättare i Skåne

Hej,

vi ska gifta oss i Bjärred nästa sommar och letar borglig vigselförrättare. Har läst mig till att man ska vända sig till Ingrid Levin på förvaltningsjuridiska enheten i Kristianstad (044-25 20 00) för att få ut en lista över dessa i Skåne.

Men jag vill ännu hellre leta up någon som man kan planera en personlig vigsel med. Ett exempel är Marie-Louise Lagergren (www.borgligvigsel.com). Någon som anlitat henne som kan berätta hur det blev?

Någon som har tips på fler "personliga" vigselförrättare i Skåne?

• Svar på tråden Borglig vigselförrättare i Skåne
  • plin

Jag vill puffa lite här... har samma funderingar. vi ska gifta oss i vellinge kommun.

• nattmaran

Vet inte alls. Men trodde att de kommunen tillhandhöll var personliga, de skickar ju ingen annan än den man pratat med, eller? hmm vid närmare eftertanke så kanske de jobbar typ en lördag soch så tar de vad brdupar som finns den dagen... man kanske inte får välja.
    Svammel, svammel, jag bara gissar, har inte koll alls
    Vet inte heller hur man går över kommungränserna.
    Såg på
    http:// www.blommorobilder.se
    att hon även är vigselförättare och hon är ju här i skåne

• Hoppla

Vi kommer att gifta oss i Landskrona kommun. Det är inte vår hemkommun. De har två vigselförrättare och vi fick välja vem vi ville ha. Kommer att träffa henne innan och gå igenom hur vi vill ha det. För en mindre kostnad tar hon sig till vår vigselplats då vi inte kommer att gifta oss i rådhuset.

• crea diem

Det finns en man i kommunen i staffanstorp som är trevlig, kommer inte ihåg vad han heter, men han håller på med konsumentfrågor. Så om man ringer kommunens växel så kan de nog hjälpa till.

Svar på tråden Borglig vigselförrättare i Skåne