• elinville

hur mkt läsk + vatten??

Nu börjar det dra ihop sig och det är dags att köpa det sista.

Vi är 70 personer och de alkoholhaltiga dryckerna är inköpta.

Vi täntke köpa backar med mineralvatten, ser snyggare ut med glasflaskor på borden än PET-flaskor Men hur mkt ska man köpa?? Minst 3, för då får alla en flaska var men sen kanske man ska nån back till?? Vi kommer även att ha karaffer med vanligt vatten och alkoholfritt vin till de gravida, ammande och körandes

Senare på kvällen kommer vi att ha "grogg-buffé" (otroligt bonnigt ord!) och behöver då läsk odyl till det. Hur mkt läsk ska man räkna med då?? Vi har tagit i när det gäller alkkohol så det är 9 liter starksprit som ska blandas ut. Tror ju verkligen inte att allt det kommer ta slut, men man får kanske ha läsk till allt??

till öl och vin har vi räknat en flaska vin per person och 5 öl per person...sen är det alltid nån som bara dricker det ena eller det andra men jag hatar när saker och ting tar slut!

• Svar på tråden hur mkt läsk + vatten??
  • Heloise

Jag kommer itne ihåg hur mkt läsk vi hade men vi hade MKT. Hör med affären om ni får lämna tillbaka det som blir över, det fick vi göra och alltså kunde vi ta i rätt rejält.

Till baren köpte vi PET flaskor.

• elinville

Smart, det ska jag göra! Kan systembolaget så borde ju affären kunna

Jo, PET-flaskor till baren hade vi ju tänkt oss!

• Kattpoet

Ett tips, se till att det finns citrusfria  läsker med,  jag varit på fester jag och några  till endast kunnat dricka vatten och cola... och efter ett tag blir man rejält trött på cola som citrus allergier.

Och det finns helt underbar äpplemust i glasflaskor från kullamust och är ni närheten av Linköping finns brunneby musteri  med underbar cider och enbärs dricka.

Svar på tråden hur mkt läsk + vatten??