• ciacia

Ni som gjort eget, kostnad?

Jag tror inte att jag kommer att göra egna inbjudningskort etc, men funderar på att fråga en som jag vet kan göra eget. Hon är verkligen jätteduktig. Frågan är vad det skulle kosta, dels allt material och så det som hon borde få också. Jag behöver inte ha det "dyraste" materialet och jag kan nog tänka mig ganska enkla varianter.

Hur mycket pengar lade ni ner på era egna inbjudningskort, vigselprogram, festprogram, placeringskort, tackkort (kanske inte det blir eget när jag tänker efter)? (har jag glömt nåt?!)

Det kanske blir lika mycket som att köpa?!

• Svar på tråden Ni som gjort eget, kostnad?
  • mamablues

Jag har faktiskt inte kollat upp vad det kostar att köpa färdiga inbjudningskort för jag ville göra egna. Har bara en mall hur de ser ut i mitt galleri, men det är svart/rosa och med små "kristaller", svart satinband, rosa ros, stämpel å text och jag har en kostnad på ca 10:-/st plus frimärke!

Om du vill se hur de blev så kan du gå in ikväll i mitt galler. Det blir ju lite mer arbetat när man gör själv och mer dekorerat

Vigselprogram, placeringskort och festprogram ska vara ganska enkla men gå i samma stil så jag tror att den totala kostnaden kommer hamna runt 2000:- för 80 gäster!

• Pärlis

Vi köpte ett paket med inbjudningskort på Panduro som man fick pyssla ihop själv. Tror den kostade 99 kr och där var 10 kort i.

Vi hade inget festprogram, men vigselprogrammet gjorde jag själv och det enda det kostade var tid =P Och så papper som vi köpte på Matton...kommer inte ihåg vad de kostade, men kanske 4 kr/st.

Det är väldigt kul om man kan göra det själv. Dels för att det blir lite mer personligt och sen är det mysigt att sitta med sin älskling och pyssla =)

• KatjaB

vi blandade friskt med vart vi köpte papper ifrån, konvoluten som jag gjorde själv handlades billigt svart papper på clas ohlsson, kartongark i svart och pärlemorspapper från panduro. Sidenband från textilaffär och frystorkade rosblad från ebay.
    Vi gjorde våra ensidiga och hade tunnare papper till konvoluten så att vi kunde skicka med ett frimärke. Det blev faktiskt inte så dyrt.. tror att det kan ha gått på 400 max.

• mattiasFästmö

Vi har bara gjort inbjudningskorten än, men vi hade tjänat på att beställa. Plus att det är väldigt mycket jobb när det är ett par stycken som ska knåpas ihop. Så vi kommer beställa resten from nu

• danicalifornia

vi kommer köpa vita enkla kort och kuvert från panduro 50kr för 10 st, så kommer vi sätta en enkel stämpel med 2 hjärtan fram och skriva ut texten själva och klippa och klistra in. Totalt kommer det kosta typ 400 med porto, ska göra ca 35st så det tror jag går på en kväll om vi är några som hjälps åt! Tärnan och toastmadammen ska hjälpa till!

• blikarlsson

Vi gör 50 inbjudningskort, 60 vigselprogram och 102 festprogram. Vi har använt champagnefärgad kartong och rosenröd kartong, röda och vita bradshjärtan och vitt och rött sidenband samt vitt, platt tvinnat snöre. Med kuvert (från en grossistfirma på nätet) och frimärken tror jag vi hamnade på totalt 2100 kronor.

• FramtidaFruSandberg

pengamässigt hade det nog blivit lite dyrare (kanske någon krona/gäst) att beställa men då hade vi inte kunnat få exakt vad vi ville ha (ingen jag hittade kunde gör det) och inte kunant säga att de är handgjordna (för då hade kostnaden verkligen skjutit i höjden)

• Erik och Pernilla

Vi gjorde framsida/baksida med hjälp av Calligraphen.se, innehåll gjorde vi själva med publisher, kostar en del ändå men blev väldigt bra resultat så vi blev väldigt nöjda. se här.. 

• Moster Stina

Vi har inte gjort våra inbjudningar och festprogram än, men jag har köpt tre olika billiga men snygga tapeter.
    En ljusgrön kommer få vara pärm till inbjudan, och de andra två sorterna (en gråsvart med medaljonger, och en rosabrokig) kommer få ligga på varannan plats och vara pärmar till festprogram (kopierade på vanligt papper).

Vi kommer nog dutta en sjablon med hjärtan eller monogram i guld på också!

Tapettrullarna kostade 79 kr styck på Coop bygg. Dock har de höjt priset till nästan det dubbla nu!

Ja just det. Vi kommer att bjuda 100 st till vårt bröllop!

• S2011

våra inbjudningskort har kostat 65 spänn (25 inbjudningar).

jag hade tungt, vitt teckningspapper själv som jag gjorde både kort och kuvert av.
    skrev gjorde jag med penna och bläck som jag också hade sen innan.
    det enda som kostade var en burk med silverglitter och den kostade som sagt 65 kr.

• Etheleglin

Vi har gjort våra inbjudningskort, och de kostade kring 30:- styck inklusive porto.
    Vi hade tänkt köpa färdiga, men det fanns inga vi tyckte var tillräckligt fina eller som passade oss. Kommer göra vigselprogram(1:-/st) och festprogram (30:-/st) också. 

• gillan

en variant är ju att köpa färiga kort (ganska enkla) med kuvert och sedan "pimpa" dem så som man vill ha dem, med sidenband, glitter, blommor och pärlor. kan man komma över billigt lite här och var.

tycker tapeten avr en rolig idé :D

• turbovampyria

Jag tror att mina inbjudningskort gick på ca 15kr styck +porto. Finns bild i galleri i fall du vill titta.

Svar på tråden Ni som gjort eget, kostnad?