• sommaren 2010

Hur göra vid regn???

Vi ska gifta oss nu på lördag och det ska tydligen bli hällregn,men hur gör man med fotograferingen,har ju betalat 8000 kr så man vill ju få fina bilder. Det går ju att lösa fotograferingen vi ska ha innan,men vi tänkte fota när vi går ut i från kyrkan,och alla står och blåser såpbubblor men hällregnar det så vill ju ingen stå ute i regnet??
    Hur har ni andra gjort när det regnat på er dag?

• Svar på tråden Hur göra vid regn???
  • Snigel Bee

Bläää hoppas vi skipper regn på våran dag! 11e sep! Vet inte va man kan göra om d regnar. Ni kanske borde prata me fotografen så ni kan bestämma alt plast inomhus där ni kan fotas ifall att det regnar! Eller under tak nånstans! Under broar. Utanför kyrkan blir d svårare! Vet inte faktiskt inte! :S Vi får väl hoppas att metrologerna har fel o de inte regnar på eran dag!

• sms å fotboll

Det enda jag kan komma på är att slå upp partytält utanför gången till kyrkan så att det blir lite som en gång fram till kyrkan. Kan ju iofs bli svårt om man är många...

• Dolly84

Det regnade massor när vi gifte oss (24 juli). Fast vet du.. det gjorde inte så mycket! Vi kom ut från kyrkan och ris kastades, gästerna hade paraply och vi lyckades skydda oss lite. Sedan åkte vi vidare och fotade oss, utomhus, fast mest under tak. Det jag tänkte på var hur min klänning, hår och smink skulle se ut när vi kom till festen, jätteonödigt av mig! För jag klarade mig bättre än vad jag kunde ha anat, lockarna var kvar och sminket lika så :)

Så nu när jag tänker tillbaks på det så spelade det faktiskt ingen roll att det regnade, lyckoruset av att gifta sig tog över allt, det mest magiska vi har gjort. Lycka till!!

• sommaren 2010

Tack så mycket för svaren,ska försöka att inte oroa mig,vi ska ju fota oss innan bröllopet så på festen gör det ju inte så mycket om inte allt är perfekt,dessutom har jag minfrisör och sminkare med mig hela dagen:)

• lunagarden

Jag har sett väldigt vackra fotografier där brudparet kommer gående under paraplyer

Lycka till!

• Farytopia

dolly84: va skönt att höra att det inte spelar någon roll att det regnade......vår dag är på lördag

• Dolly84

Farytopia skrev 2010-08-09 11:13:12 följande:
    dolly84: va skönt att höra att det inte spelar någon roll att det regnade......vår dag är på lördag

Ja, ni kommer att förstå när ni väl upplever det :) Jag hade drömt om bröllop hur länge som helst, var sjukt förväntansfull och det blev ändå bättre än vad jag kunde ha anat. Den häftigaste känslan jag har varit med om! Är lite avis på er som fortfarande har den dagen att se fram emot och uppleva :)

• KatjaB

Åh det är ju så fint med kort på brudpar under fina paraplyer.
    Om jag vore du skulle jag passat på och köpt det finaste paraplyet jag kunde hitta och ett par härliga prickiga stövlar (jag gillar prickar ) och så hade vi stått där på trappen och pussats under paraplyet med riset som kastades över oss.. förstå vilka fina bilder!!

• sommaren 2010

Ja vi har köpt ett lite större paraply som vi båda får plats under,men jag tänker på gästerna hoppas dom tar med sig det själva..

• KatjaB

sommaren 2010 skrev 2010-08-09 14:00:44 följande:
    Ja vi har köpt ett lite större paraply som vi båda får plats under,men jag tänker på gästerna hoppas dom tar med sig det själva..

jo då, det gör de nog Annars får de väl gömma sig under psalmböckerna för att rädda frisyrer

Svar på tråden Hur göra vid regn???