• Irish Coffee

Vin priser..

Vi kommer att bjuda pa drycken till maten. Resturangen har gett oss ett pris pa 250kr per flaska och att det gar at en flaska per person.

Tycker att priset ar lite val saftigt och vi vet anns inte vad det ar for vin..
    Vad har du betalt per flaska??

Dricker man en hel flaska sjalv?

Tacksam for all hjalp.
    x

• Svar på tråden Vin priser..
  • Snigel Bee

Åh herre gud!! Vilka priser! :S Beror väl på om man e där väldigt många timmar men tror inte att vid en normal middag att man dricker en flaska sj!

• pyrro

Beror ju verkligen vad det är för vin. Vi kommer att bjuda på ett vin som kostar 190 på systemet och då vore det ju ett ok pris. På restaurang kostar det ju ofta väldigt mkt men är ni många kan man ju tycka att ni borde få ett bättre pris. Man brukar ju räkna 1 glas vitt vin och 2 glas rödvin till en bjudning så lite mindre än en flaska borde gå och sen dricker ju kanske inte alla?

• Irish Coffee

ja eller hur ar det ett sjukt pris, de flesta kommer att dricka eftersomvi inte kommer bjuda barn.  beraknat 100-110 pers....hm...inte kul att veta att man ska lagga sa mycket pa vin. fa se om jag kan fa ner priset lite.

• pyrro

Till 100 pers om ni inte önskat nått särkillt vin låter det verkligen orimligt!

• Bridezilla11

Oj herregud, det var verkligen jättedyrt tycker jag. Vi har hyrt en stor "herrgård" så vi får ju fixa alkohol dit själva bäst vi vill. Vi tänker köra på bag in box som kostar under 200:- /box. Det är mer rimligt. Och ja, en flaska per person går nog åt. Det är ju ändå bara ca 3 glas.

• Bridezilla11

På restauranger kan man ju få en flaska för 150 kr om man köper många. Så snacka med dom och säg att ni omöjligt kan/vill lägga ut SÅ mycket pengar på vin när det handlar om så många personer.

• Nicossambo

Vi hade vår bröllopsfest på ett slott vi beställde mat från deras resutrang kommer inte ihåg vad priset ligger per flaska men inte så mycket som 250kr per flaska.

Tror att de räknade att man drack 2 personer på en flaska på förrätten, 3personer på en flaska till varmrätten eller så var det tvärtom.

• Optimia

En hel flaska per person är väldigt mycket. Man brukar räkna med 1 glas vin till förrätten, 2 glas till varmrätten och 1 glas dessertvin (om man har det).

En flaska (75 cl) vin räcker till ca 4 glas (om man har normalstora glas). En flaska mousserande vin räcker till ca 5-6 glas.

• uppochhoppa

fast jag tycker det var billigt! de kuvertpriser jag sett utan vin har det tillkommit om ca 350-400 kr flaskan...

fast alltså, missförstå mig rätt - egentligen är det ju svindyrt...eftersom det kanske är 90 kronorsviner som de tar så bar betalt för, men jag menar i jämförelse med priser jag sett så var det prisvärt, elelr hm, ja, ni förstår hur jag menar hoppas jag.

• shakynose

Oh, herre, nej jag dricker verkligen inte en hel flaska själv till en middag!

Om 250kr är prisvärt beror ju på vad det är för vin, men särskilt billigt tycker jag inte att det är! Senast vi åt ute kostade en flaska vin 180kr...

• Greeneyes

Jag tycker att man kan räkna ett glas vitt till förrätt och två glas rött till varmätt. Det är ändå 3/4 flaska, så en hel flaska är inte helt fel.

Svar på tråden Vin priser..