• Fini

Kostnad för hyrporslin?

Hur mycket kan det kosta att hyra en uppsättning porslin för 50-60 pers till ett bröllop? Nån som vet?

• Svar på tråden Kostnad för hyrporslin?
  • Matildes

Vi hyr en lokal där det finns porsling, kostar 20 kr/person. På ett annat ställe vi var inne på kostade det 25 kr/person.

• mattiasFästmö

ett cateringföretag vi kollade på hade jättekrångliga priser, men det var 5kr per bestick, alltså 5kr för en kniv, för en skred osv. Och sen 10kr per tallrik och 5kr per glas. Ja det blev ganska dyrt med allt i slutändan iallafall.

• mape81

Har hittat ett billigt ställe i Göteborg som tar:

tallrik, nästan alla sorter: á 1.50:-
    glas, nästan alla sorter: á 1.25:-
    bestick, enkel modell, nästan alla sorter: á 1.50:-
    De flesta ställen luras dessutom lite, så priserna är UTAN moms...

Kan ju tillägga att det skiljer VÄLDIGT mycket från ställe till ställe så det lönar sig att kolla runt lite...

• mrs pitt

mape81: skulle gärna vilja veta vad det stället med det billiga porslinet heter!
    tack!

• Etheleglin

Hyrglaset (www.hyrglaset.se) utanför Göteborg är hyffsat billiga. Deras fördel som jag ser det är både att det finns en hel del att välja på samt att de redovisar sina priser med moms på hemsidan.

• mape81

Tack 21maj för att du svarade i mitt ställe, jag var lite upptagen med att gifta mig :)

• Yarrow

Jag rekommenderar Hyrglaset jag med!! :) Vi hyrde av dem och är så himla nöjda att jag nästan känner för att gifta mig igen så att jag kan hyra deras fina tallrikar igen!

Slutnotan gick på runt 5000:- för 70 personer, och då hyrde vi även kaffemaskiner o.s.v också.

Svar på tråden Kostnad för hyrporslin?